به گزارش ایرنا سرهنگ جمشید محبت خانی روز شنبه در آیین معرفی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: یکی از ارکان امنیت، امنیت زیست محیطی است که به دلیل برنامه های غلط گذشته و حمایت نشدن از حافظان محیط زیست و محیط بانان وضعیت خوبی نداشته است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بر اساس سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب مساله محیط زیست مساله این دولت و آن دولت نیست و باید نسبت به حفظ محیط زیست بر اساس مسئولیت دنیوی و اخروی حرکت کنیم.
محبت خانی با بیان اینکه محیط بانان به عنوان نیروهای پیشتاز در مجموعه محیط زیست باید تحت پشتیبانی و حمایت تمامی کارکنان ستادی قرار داشته باشند، گفت: باید نیروهای یگان را همه جانبه تقویت کرد تا با دلی قرص و امنیت اجتماعی و بدون هر گونه انحرافی در حفظ محیط زیست تلاش کنند.
محبت خانی ادامه داد: باید بهترین های امکانات خود را شامل ماشین، آموزش، تجهیزات، امکانات و وسایل رفاهی برای محیط بانان فراهم کنیم تا مجموعه ای قوی و مطمئن داشته باشیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: آموزش جهت همکاران محیط بان محیط زیست از واجبات ادامه خدمت است چون آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه است و باید به نحو احسن اجرا شود.
وی گفت: در این راستا تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی در حال تنظیم است.
محبت خانی گفت: قانون و ضوابط نحوه به کارگیری از سلاح و نگهداری آن در محیط زیست باید دقیقا رعایت شود چون استفاده از سلاح در محیط زیست استفاده پدافندی است و صرفا جهت دفاع از خود می باشد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از قویترین،پویاترین و کارآمدترین یگانهای کشور است و امیدوارم به همین شکل به فعالیت های خود ادامه دهد.
وی تصریح کرد: صداقت و درستکاری که در یگان وجود دارد باعث پیشرفت و حفظ محیط زیست کشور خواهد شد.

***حفاظت از عرصه های مناطق تحت مدیریت از اهم برنامه های یگان است
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز در این مراسم اذعان داشت: تعامل یگان حفاظت استان با یگان حفاظت سازمان و رعایت دستورالعملها، ضوابط و قوانین حفاظت محیط زیست و حفاظت از عرصه های مناطق تحت مدیریت از اهم برنامه های یگان است.
حسن پسندیده افزود: ارائه به موقع گزارش عملکرد، حوادث و رویدادهای مهم، نظارت بر عملکرد پرسنل یگان در چهارچوب ضوابط و دستور العملهای تعیین شده، پیگیری به موقع صدور احکام حمل سلاح،نظارت بر اجرای برنامه های جاری آمار برداری و سرشماری و ارتباط مستمر با فرماندهی یگان حفاظت مرکزی سازمان در ارائه گزارش رویدادها ، حوادث و صورت جلسات از دیگر وظایف حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: راهبری و تدوین برنامه عملیاتی مقابله با آلودگی و شکار و صید غیر مجاز ، دستگیری متخلفان ، معرفی به مراجع قضایی ، سازماندهی و تامین اسلحه و مهمات و تجهیزات مورد نیاز با هماهنگی یگان سازمان ، گسترش همکاری با نیروی انتظامی در تمام زمینه های حفاظتی و امنیتی، هماهنگی لازم با مراجع قضایی در زمینه تعقیب و پیگیری متخلفان، همکاری با گشتهای تخصصی ویژه پیشگیری و جلوگیری از هر گونه تخریب و آلودگی از دیگر وظایف یگان حفاظت محیط زیست در استانهای کشور است.
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات غلام رضا جهان تیغ در دوران فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین مهدی طاهری به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین معرفی شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.