علیرضا وارثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان قزوین 6 مرکز شبانه روزی و چهار مرکز روزانه سالمندان با یارانه دولتی مشغول به فعالیت هستند و یک مرکز سالمندان شبانه روزی نیز بدون یارانه در شهرستان آبیک در سال 97 شروع به کار کرده است.
وی اضافه کرد: در مجموع به 260 نفر در مراکز سالمندان شبانه و 148 نفر در مرکز روزانه سالمندان خدمات ارائه می‌شود.
وارثی ادامه داد: همچنین یک مرکز شبانه روزی در شهرستان بوئین زهرا و یک مرکز روزانه سالمندان در شهرستان تاکستان در حال طی مراحل برای اخذ پروانه فعالیت هستند.
وی افزود: استان قزوین بر اساس نظر سازمان بهزیستی کشور به صورت آزمایشی به عنوان مجری طرح خانه های حمایتی سالمندان در مرکز خیریه امیر المومنین تا پایان سال جاری انتخاب شده است.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: مرکز سالمندان زن و مرد امیرالمومنین از سال 1376 تاسیس شده و 63 سالمند تحت پوشش خود دارد که 60 نفر یارانه دریافت می‌کنند و مجری طرح خانه های حمایتی در استان قزوین هستند.
وارثی گفت: خانه‌های حمایتی سالمندان با مراکز نگهداری سالمندان متفاوت بوده و ساختاری شبیه خانواده دارد تا حس زندگی در جمع خانواده را برای سالمندان فراهم کند.
وی افزود: همچنین در خانه های حمایتی، توجه به تحرک سالمندان مورد توجه قرار دارد و برنامه‌های ورزشی و تفریحی متناسب با شرایط سالمندان در این خانه‌ها اجرا می شود.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.