به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر امور اراضی اداره کل جهاد کشاورزی استان قزوین و فرمانده جدید یگان حفاظت آن سازمان که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی باید به وظایف قانونی خود در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به خوبی عمل کند چون قانون برای مقابله با این امر شرایط لازم را پیش بینی کرده و همیشه نیاز به تشکیل پرونده قضایی نیست.
وی در ادامه افزود: آغاز به کار فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی در استان ها نوعی اقدام پیشگیرانه و نشان دهنده عزم جدی سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و همچنین تسریع در اجرای احکام قضایی است.
قاسمی گفت: امیدواریم این یگان بتواند با استفاده دقیق از تمامی ظرفیت های قانونی و همکاری مستمر با مجموعه دستگاه قضایی گام های موثری را برای رسیدن به اهداف مورد نظر بردارد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی در استان به صورت پیوسته برگزار می شود و این شورا با تمام توان برای حفظ منابع طبیعی، عمومی و بیت المال اقدام خواهد کرد.
این مسئول گفت: رییس کل دادگستری استان نیز در این حوزه حساسیت و توجه ویژه ای دارند که امیدواریم با همراهی، همفکری و کار گروهی بتوانیم به نتایج مطلوبی در این راستا دست یابیم.
قاسمی ضمن هشدار به سودجویان از تغییر کاربری اراضی، تاکید کرد: همواره هشدارهای لازم به متعرضان منابع طبیعی و بیت المال داده شده است و باز تاکید می کنیم که دستگاه قضایی با متخلفان و سوء استفاده کنندگان قاطعانه برخورد خواهد کرد.
وی افزود: البته معتقدیم بهترین راهکار برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، تقویت نگاه پیشگیرانه جامعه است و باید خود مردم به میدان وارد شوند تا شاهد این دست اقدامات و تخلفات در سطح جامعه نباشیم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در بسیاری از جرائم، معضلات و آسیب های اجتماعی نگاه پیشگیرانه راهگشا است و همیشه پیشگیری هزینه های مادی و معنوی کمتری را برای فرد، جامعه و حاکمیت به دنبال دارد.
وی افزود: خوشبختانه امروزه افکار عمومی جامعه توجه ویژه ای به حفظ منابع طبیعی، محیط زیست، منابع عمومی و بیت المال دارد که به تقویت پشتوانه مردمی برای حفظ منابع طبیعی کشور منجر خواهد شد.
دادستان مرکز استان افزود: منابع طبیعی و محیط زیست میراثی گران بها هستند که از گذشتگان به ارث رسیده و باید برای حفظ آنها و انتقال به آیند‏گان تلاش کرد.
وی اضافه کرد: نباید این منابع مهم و حیاتی کشور به خاطر منافع کوتاه مدت برخی دستخوش تغییر شود چون خسارت تخریب و تعرض به منابع طبیعی و محیط زیست و تغییر کاربری اراضی کشاورزی بسیار سنگین و گاهی جبران ناپذیر است.
قاسمی خاطرنشان کرد: قلع و قمع تصرفات اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی با جدیت و شدت ادامه خواهد داشت و اجرای احکام قضایی در این حوزه به نوعی پیشگیرانه و بازدارنده خواهد بود.
سرهنگ سیاوش نصرتی در بهمن ماه سال جاری به سمت نخستین فرمانده یگان حفاظت در امور اراضی قزوین منصوب شده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.