به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد نوروزپور روز یکشنبه در دوره آموزشی و توجیهی خادمان بقاع متبرکه استان قزوین که در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، افزود: این مراکز در گام نخست در سال آینده در 500 بقعه شاخص کشور راه‌اندازی شده و به مرور گسترش خواهند یافت.
وی گفت: هدف از راه اندازی این مراکز شناسایی، برنامه‌ریزی و اقدام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اطراف بقاع است.

*** اماکن متبرکه ظرفیت مناسبی برای تحقق گام دوم انقلاب دارند
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی برای آینده کشور است و می توان با استفاده از ظرفیت اماکن متبرکه برای تحقق بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری اقدام کرد.
نوروزپور افزود: در این بیانیه توجه به بصیرت دینی، معنویت و اخلاق جامعه در دستور کار قرار گرفته است و در همین راستا امامزادگان و اماکن مقدس ظرفیت‌های بالایی برای تحقق این رهنمودها دارند.
وی اضافه کرد: امامزادگان باید برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن برنامه ارائه دهند چون دشمنان برای مبارزه با فرهنگ قرآن، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی بسیار تلاش می‌کنند.
وی عنوان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه باید دارای فضای مناسب، آرامش بخش و سرشار از معنویت براساس معماری اسلامی و ایرانی بوده و با تجهیز به فناوری‌های روز، به منابع اقتصادی و مالی پایدار متکی باشند.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور با اشاره به فرارسیدن عید نوروز افزود:می توان با رنگ و بوی مذهبی بخشیدن به آداب و رسوم ملی برای تعمیق باورهای دینی، ترویج معارف اسلامی و افزایش بصیریت در جامعه اقدام کرد.
نوروزپور با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، افزود: باید تلاش کرد تا بهترین خدمات به مسافران ارائه شود که در این راستا نظافت و پاکیزگی، توسعه و بهینه سازی تسهیلات رفاهی و بیمه‌ای زائران، گسترش امنیت بقاع، توسعه بهداشت محیطی، بصری و روانی، مدیریت ترافیک حریم بقعه، رفع آلودگی‌های زیست محیطی، توسعه و تجهیز امکانات ایمنی و ... باید مورد توجه قرار گیرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.