به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، افشین پیرنون روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: براساس اطلاعات دریافتی از 59 سامانه تردد شمار موجود، 81.5 درصد کل تردد خودروها در آزادراه های استان ثبت شده که بیانگر اهمیت نقش این نوع راه ها به عنوان مسیرهای اصلی تردد است.
وی تصریح کرد: از مجموع کل تردد شمارش شده، 2 میلیون و 528 هزار و 300 تردد معادل 11.9 درصد به وسایل نقلیه سنگین اختصاص یافته است که این امر جایگاه استان را در حوزه جا به جایی بار و مسافر نشان می دهد.
پیرنون با اشاره به قابلیت دستگاه های تردد شمار در دریافت و پردازش اطلاعات مربوط به سرعت، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری، افزود: متاسفانه در بهمن ماه گذشته 25.5 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین 2 خودرو را رعایت نکرده و بیشترین تخلف ها در این حوزه مربوط به آزادراه قزوین - کرج با 733 هزار و 649 وسیله نقلیه معادل نیمی از خودروهای تردد کننده بوده است.
این مسئول راهداری ادامه داد: براساس تحلیل های به عمل آمده یکی از دلایل وقوع تصادفات، رعایت نکردن فاصله طولی مجاز و نیز ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه از سوی رانندگان است.
وی افزود: با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروزی و پیش بینی افزایش حجم تردد خودروها در آزادراه قزوین - کرج، قزوین - زنجان و قزوین - رشت از رانندگان درخواست می شود تا ضمن رعایت فاصله طولی و عرضی مطمئن، علاوه بر نظام بخشی به جریان ترافیک نقش اصلی را در حفظ جان و مال خود و سایر هموطنان ایفا کنند.
6101*8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.