به گزارش ایرنا،آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در جشنواره امتنان از برگزیدگان جامعه کار و تولید و منتخبین سیزدهمین مسابقات قرآنی کارگران قزوین با بیان اینکه فردی که از راه حلال کسب مال کند و دست دیگران را هم بگیرد باید مورد تشویق نیز قرار بگیرد،افزود: اسلام همیشه به مساله تولید تاکید داشته و انسان را بر انجام این کار حتی تشویق نیز می کند اما در بخش مصرف، آن را به اندازه مورد نیاز توصیه کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی این مراسم و تجلیل از منتخبان قرآنی کارگران استان، گفت: قرآن کریم نیز در بخش مسابقه آیه دارد و از آن به خیرات نام برده و به جرات نیز می توان گفت که شهدای ما در دوران دفاع مقدس و مدافع حرم با پیشی گرفتن از سایر رزمندگان، نمادهای برجسته ای از خیرات به شمار می روند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه با عبور از مرز چهل سالگی انقلاب، وارد دهه پنجم آن شده ایم،افزود: امام راحل زمانی که در سال 42 انقلاب را آغاز کردند بسیاری بر ایشان خرده گرفتند که مگر می شود در چنین فضای آلوده و بی بندوباری انقلاب کرد اما ایشان گفتند که من در همین جامعه شب قدر و روز عاشورا را نیز دیده ام.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که در درجه نخست خداوند را شاکر باشیم و در ادامه نیز باید همچنان به آینده امیدوار باشیم.

**کارگران پرچم دار مقابله با شبیخون اقتصادی دشمن
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین نیز در این مراسم گفت: دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی همواره با شگردهای مختلف از جمله جنگ تحمیلی و شبیخون فرهنگی به مقابله با ما برخاسته اند اما امروز که آنان با سلاح اقتصادی وارد عرصه کارزار شده اند، این وظیفه کارگران و کارفرمایان است تا با تلاش بیشتر در این حوزه، پاسخ آنان را به بهترین شکل بدهند.
حجت الاسلام و المسلمین سید قریش موسوی افزود: برای مقابله با دشمن باید در گام نخست اخلاص داشته باشیم چرا که همین مساله توانست در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به ما کمک کند.
وی در ادامه ترویج، فرهنگ قرآنی را یکی از وظایف اصلی و ذاتی مردم دانست و اظهار داشت: باید به اعمال این کتاب آسمانی به بهترین شکل ممکن عمل کنیم و به دستورات آن نیز توجه خاص داشته باشیم تا سعادتمند شویم.
در پایان این مراسم از برگزیدگان کار نمونه استان،کارگران منتخب و نیز منتخبان سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی کارگران قزوین تقدیر شد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.