به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در نشست اخلاق طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین که در شبستان مسجدالنبی (ص) برگزار شد،افزود: در قرآن به موضوع صبر توجه بسیاری شده است و خداوند در سوره عصر تعیین می‌کند چه کسانی در خسران نیستند و سرمایه‌هایشان را از دست نمی‌دهند.
آیت‌الله عابدینی گفت: خداوند می‌فرماید کسانی که کارهای شایسته کرده و همدیگر را به حق سفارش و به شکیبایی توصیه کرده‌اند خسران و زیان نمی‌بینند.
این مفسر نهج‌البلاغه ابراز کرد: اینکه خداوند در سوره عصر به حق و صبر توصیه می کند به معنای آن است که هر کسی پای حق بایستد، فشارها بر او وارد خواهد شد و موانع سر راهش قرار خواهند داد و باید خودش را آماده کند.
وی بیان کرد: اگر با سرانجام حق کاری نداشته باشیم، کسی هم با ما کاری ندارد اما وقتی به حق بچسبیم و از آن حمایت کنیم، مانند امام خمینی (ره) سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری بر ما وارد می‌شود که می‌باید آن را تحمل کنیم.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه تفسیر نامه 31 نهج‌البلاغه پرداخت و اظهار کرد: فرزندم در حمایت از حق، خودت را به زحمت بینداز و نسبت به آن بی‌تفاوت و ساکت نباش چون خداوند اجر و مزد کسانی که غیرت دینی دارند و از دین حمایت می‌کنند را می‌پردازد.
وی تصریح کرد: امام علی (ع) در ادامه می‌فرمایند در دین سطحی ‌نگر نباش یعنی صرفا ظاهر دین را نبینیم و برای رسیدن به این معنا لازم است انسان مجاهدت علمی داشته باشد تا به فهم درستی از دین برسد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت در این نامه می‌فرمایند خودت را عادت بده تا در مقابل ناملایمات زندگی شکیبایی، پایداری و صبوری داشته باشی.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام علی (ع) می فرمایند در زندگی خدا را پناهت قرار بده و وقتت را در دلبستگی به غیر صرف نکن و اگر اینگونه رفتار کردی، خداوند دیگران را نیز برای پیشبرد امورت فعال می‌کند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.