به گزارش ایرنا، مسعود حق لطفی روز پنجشنبه در جمع مدیران حوزه عمرانی و زیربنایی استان تاکید کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلام هیچ یک از راه های روستایی استان آسفالت نشده بود در حالی که امروز 2 هزار و 660 کیلومتر راه آسفالته به همراه 700 کیلومتر راه شوسه ایجاد شده است.
وی، شاخص مهم در طبقه بندی راه ها را میزان ترافیک در بین آنها دانست و گفت: خوشبختانه تناسب قابل قبولی میان توسعه، حمل و نقل و اقتصاد حاکم در این استان لحاظ شده است.
حق لطفی اشاره کرد: در حوزه مسکن مهر، عملیات ساخت 58 هزار واحد در سال 87 در دستور کار مدیران استان قرار گرفت که تاکنون 52 هزار واحد بهره برداری شده و مابقی آن نیز تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گفته این مسئول، آغاز عملیات 2 طرح ملی راهسازی قزوین - تنکابن و قزوین - کلاچای، احداث راه آهن قزوین - رشت، اجرای 2 خطه شدن راه آهن قزوین - تهران و قزوین - زنجان، بهره برداری از 154 طرح ساختمانی و تاسیسات دولتی و عمومی، اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) و تهیه طرح های جامع و تفصیلی برای همه شهرهای استان تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در دهه های گذشته بوده است.

**قزوین در تامین زیرساخت های فناوری اطلاعات با مشکل جدی روبرو نیست
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: بسیاری از شاخص های موجود در حوزه ارتباطی به هیچ عنوان با پیش از انقلاب قابل مقایسه نبوده تا جایی که در برخی بخش ها با پیشرفت های 100 درصدی روبرو بوده ایم.
یوسف رضایی نیک یادآور شد: تا پیش از پیروزی انقلاب تنها هفت روستای این استان از تلفن ثابت بهره مند بودند در حالی که امروز تمامی روستاهای بالای چهار خانوار استان از یک وسیله ارتباطی بهره مند هستند.
وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 100 درصدی شهرها و 90 درصدی روستاهای بالای 20 خانوار استان از تلفن همراه، تاکید کرد: هم اکنون یک میلیون و 600 هزار سیم کارت تلفن همراه، ایرانسل و رایتل در سطح استان فعال است.
این مسئول اضافه کرد: تمامی شهرهای استان قزوین به همراه 60 درصد از روستاهای آن دارای اینترنت پرسرعت هستند که تا خرداد ماه سال آینده آمار روستاهای استان به 85 درصد افزایش خواهد یافت.
وی گفت: با توجه به حجم بالای دیتا، توسعه فیبر نوری در شهرها به سه هزار و 600 کیلومتر و در میان استان ها نیز به هفت هزار کیلومتر رسیده است.
رضایی نیک در پایان با اشاره به 243 دفتر آی سی تی فعال در استان، گفت: شاخص توسعه ارتباطات و فناوری استان قزوین دارای رتبه دوازدهم کشوری بوده که نشانگر خدمات ارایه شده طی 40 سال از انقلاب اسلامی در سطح روستاها و شهرهای استان قزوین است.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.