مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد استان با بیان اینکه چهلمین سالگرد انقلاب با سالهای قبل متفاوت است، افزود: دشمنان در صدد ناامید کردن مردم هستند بنابراین باید برای خنثی کردن توطئه ها همه تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: نشستهای هم اندیشی با سمن های حوزه مختلف استان به صورت تخصصی و جدی استمرار خواهد داشت.
بیدخام گفت: تلاش مسئولان بر این است که هر 3 ماه یک بارنشستی با حضور این تشکلها برگزار شود.
وی اضافه کرد: برگزاری کارگاههای دانش افزایی عمومی و اختصاصی با همکاری سمن ها به پیشبرد طرحها و برنامه های استان کمک می کند.
بیدخام تشکلها و شبکه سازی را از جمله برنامه های دفتر امور اجتماعی برای توانمند سازی سمن ها دانست و اظهار داشت: ایجاد زمینه تاثیر گذاری بهتر در فرایند تصمیم سازی و اجرای بهینه امور در استان با همکاری سمن ها از الویت های اصلی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت کشور و ورزش و جوانان، اظهار داشت: ما همواره از سمن های دارای مجوز می خواهیم تا نسبت به اخذ مجوز از استانداری یا فرمانداری های تابعه با امکان ثبت حقوقی اقدام کنند.
بیدخام در تشریح عملکرد سازمان های مردم نهاد گفت: افراد عضو این سازمان ها انسان هایی دغدغه مند، متعهد و خیری هستند که در حوزه های مختلف از جمله پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ، محیط زیست، عفاف و حجاب، امور خیریه و سایر حوزه ها فعالیت می کنند.
این مسئول سمن ها را به معنای واقعی کلمه سرمایه اجتماعی توصیف کرد و ادامه داد: در همه جوامع هر زمان که احساس نیاز به عناصر اجتماعی و فعالیت های فرهنگی وجود داشته باشد از ظرفیت سمن ها استفاده می شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت به این باور رسیده است که انجام امور به واسطه تشکلهای مردم نهاد بسیار تاثیرگذارتر و کم هزینه تر انجام می شود، اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد در چند سال اخیر رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشتند و تلاش ما در هیئت نظارت بر سازمانهای مردم نهاد استان تسهیل شرایط جهت اخذ مجوز و کوتاه کردن فرایند اداری است.
در این نشست نماینده سمن ها به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات مختلف پرداخت.
استان قزوین دارای 200 سازمان مردم نهاد است.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.