به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران کشور افزود:سازمان تبلیغات قزوین کار نو و جدیدی را به نام روحانی محله شروع کرده که به عنوان یک طرح نمونه برای کشور درحال معرفی و اجرا است.
امام جمعه قزوین افزود: در این طرح با تقسیم بندی محلات قزوین، در هر محله یک روحانی مستقر معرفی شده و با ائمه جماعات مساجد، مردم و افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند برای حل اختلافات و مشکلات ارتباط برقرار می کند.
نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین در ادامه به ظرفیت های طلاب زن اشاره کرد و گفت: این ظرفیت تا به امروز مغفول واقع شده بود و باید به شکل جدی تری به آن پرداخته شود.
آیت‌الله عابدینی گفت: تربیت یک طلبه زن برکات معنوی زیادی در تربیت دینی جامعه دارد و مانع رشد طلاق در بین خانواده‌ها و معضلات اجتماعی می شود.
امام جمعه قزوین اظهار داشت: اثرپذیری و اثرگذاری در حوزه خواهران بسیار جدی‌تر از حوزه آقایان است بنابراین باید از این فرصت برای جذب و جلب عموم جامعه به موضوع دین بهترین استفاده را برد.
وی گفت: مردم همانگونه که به یک پزشک نیازمند هستند به یک طلبه زن نیز نیاز اساسی دارند، اما متاسفانه در این حوزه ضعیف عمل شده و این نیاز راکد باقی مانده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: بیداری مردم و احساس نیاز آنها به طلاب در جامعه باید در دستور کار حوزه علمیه قرار بگیرد و با راهکارهای تبلیغی مناسب مردم به سمت دین و معنویت جذب شوند.
وی با بیان اینکه عموم جامعه مشکلات خود را در 2 حوزه اشتغال و تغذیه تقسیم بندی می کنند، افزود: ضرورت نیاز به اخلاق و دین در جامعه کمرنگ شده و باید انگیزه مردم را در توجه به این دو مقوله افزایش داد.
وی با بیان اینکه باید حرص و ولع کسب معنویت را در بین طلاب و مردم افزایش داد، اضافه کرد: ما وظیفه داریم که هم سطح حوزه‌های علمیه و طلاب را از نظر اخلاص و معرفت دینی بالا ببریم و هم شوق و انگیزه لازم را در مردم برای کسب معارف دینی ایجاد کنیم.
آیت الله عابدینی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و طلاب دینی باید به گونه‌ای دین را میان جامعه تبلیغ کرده باشند که مردم برای انجام کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرند در حالیکه امروز در جامعه شوق به حکمت، معنویت و دینداری را به خوبی مشاهده نمی کنیم.
وی، اهتمام به کیفیت و محتوا در حوزه‌های علمیه را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: در شکل‌گیری این محتوا نباید نگاه دانشگاهی ورود کند بلکه محتوا باید براساس مسائل حوزوی و با پشتوانه علمی و تحقیقی تدوین شده و طلبه در نهایت مبلغ، مدرس یا محقق شود.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه ورود هر انگیزه غیردینی و دنیوی در کار یک طلبه از تاثیرگذاری کار او خواهد کاست اظهار داشت: طلاب دینی باید براساس خشیت و معرفت دینی و حکمت با مردم ارتباط برقرار کنند.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.