به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در دادگستری قزوین برگزار شد، افزود: طبق قانون پرداخت مطالبات کارگران واحدهای تولیدی مشکل دار در اولویت قرار دارد و در همین راستا باید هرچه سریعتر مشکل کارگران فرنخ و مه نخ حل شود.
وی گفت: پنج بانک ملی، تجارت، سپه، سینا و پارسیان 2 هزار میلیارد ریال به این شرکت ها پرداخت کرده اند که هم اکنون با سود دیرکرد و جریمه ها به چهار هزار و 70 میلیارد ریال افزایش یافته است.
قدرتی اضافه کرد: این 2 شرکت با 600 کارگر 180 میلیارد ریال مطالبات کارگری دارند و پرداخت مطالبات کارگران جزو دیون ممتاز بوده و در اولویت تمامی دیون قرار دارد.
این مسئول قضایی ادامه داد: این شرکت ها 50 هکتار وسعت شامل 18 هکتار زمین کشاورزی و 22 هکتار اراضی مسکونی، صنعتی و سوله دارند که طبق بررسی اولیه حدود هفت هزار میلیارد ریال ارزش آنها برآورد شده است.
قدرتی گفت: می توان با فروش این اراضی تمامی مطالبات بانک ها از سود و جریمه ها را پرداخت کرد.
وی افزود: در صورتی که این اراضی ارزش تخمینی اولیه را نداشته باشد باید در گام نخست برای پرداخت مطالبات کارگران و در گام های بعدی برای پرداخت مطالبات بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی اقدام کرد.
رییس کل دادگستری اضافه کرد: باید یک هیات سه نفره متشکل از نمایندگان دادگستری، بانک های طلب کار و شرکت ها برای ارزیابی دقیق قیمت اراضی،ماشین آلات، سوله ها و عرصه و عیان شرکت های مه نخ و فرنخ اقدام کرده و قیمت های نهایی و کارشناسی شده را اعلام کنند.
وی گفت: باید در آستانه چهل سالگی انقلاب با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و توطئه های دشمنان هرچه سریعتر برای پرداخت مطالبات جامعه کارگری اقدام کرد و اگر خود بانک ها در این زمینه همکاری داشته باشند بسیار مطلوب تر خواهد بود.
این مسئول قضایی اضافه کرد: مجموعه دستگاه قضا منافع کارگران را بر منافع بانک ها و دستگاه های دولتی ترجیح می دهد و در راه احقاق حق جامعه کارگری می تواند بدون نظر بانک های طرف دعوا نیز اقدام کند.
وی گفت: مصلحت بانک ها و جایگاه اقتصادی آنها اقتضا می کند در راستای حل معضل جامعه کارگری مه نخ و فرنخ اجازه دهند سرمایه های منقول این شرکت ها معادل 180 میلیارد ریال فروخته شده و مطالبات کارگران این شرکت ها تسویه شود.
شرکت مه نخ و فرنخ 2 واحد تولیدی قزوین در زمینه نخ و الیاف بوده که از سالهای گذشته با مشکلات مختلف مواجه شده و کارگران آنها همواره خواستار رسیدگی مسئولان و احقاق حق خود بوده اند.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.