به گزارش ایرنا، صدیقه ربیعی روز یکشنبه در دیدار با فریبا نظری پور کیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: بسیاری از سرمایه ها در آموزش صرف شده اما نتایج آن در اقتصاد سر ریز نشده است بنابراین باید زنان با ورود در کسب و کار خصوصا مشاغل خرد و خانگی تاثیر مثبتی در اقتصاد داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه و ساماندهی امور اقتصادی و معیشتی با اولویت ساماندهی مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست از سرفصل های مهم اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین است.
وی، ارتقای سطح سلامت جسم و روان و افزایش نشاط و شادابی را نیز از دیگر اولویت های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد و افزود: در شرایط امروز که زنان روستایی تحرک بدنی کمتری نسبت به گذشته دارند باید برنامه ریزی لازم برای افزایش تحرک بدنی آنها و در ادامه ایجاد نسل سالم انجام شود.
ربیعی در ادامه تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در عرصه های اجتماعی، ارتقای سطح توانمندی های زنان مدیر و نخبه، تعمیق باورهای دینی و گسترش عفاف و حجاب، توسعه توانمندی های سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان را از دیگر مواردی عنوان کرد که در اولویت های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین قرار دارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین همچنین با تاکید بر ارتقای سطح آگاهی جامعه و خانواده نسبت به حقوق زنان،گفت: حقوق زن در اسلام مورد توجه اساسی قرار داشته و در مکتب امام راحل نیز تاکید ویژه ای بر جایگاه زن و حضور فعال او در محیط اجتماعی همراه با صیانت از حجاب و عفاف شده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.