صدیقه ربیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: کودکان کار برای کمک در تامین معاش خانواده، گاهی اوقات به همراه خانواده و یا با سرپرستی افراد دیگر به کار گرفته می شوند.
رییس کنوانسیون حقوق کودک در استان قزوین ادامه داد: در مجموع، کودکان کار در شرایط بسیار نامطلوب از نظر تغذیه و بهداشت به سر برده و همواره نیز در حال انجام کارهای خطرناک و سخت قرار دارند.
به گفته این مسئول امور اجتماعی، کودکان کار می توانند در برخی مواقع به راحتی بازیچه دست بزهکاران حرفه ای اعم از سارقان یا باندهای توزیع مواد مخدر و عوامل ایجاد خانه های فساد نیز قرار گیرند.
ربیعی خاطرنشان کرد: بهره مند نبودن از آموزش، تحصیل و یا سایر مهارت های مورد نیاز زندگی توسط این قشر قدرت رقابت با سایر کودکان در ایجاد یک زندگی سالم را به راحتی از آنان سلب کرده است.
وی با اشاره به اینکه به لحاظ حقوقی نیز کودکان از حقوق مشخص بهره مند بوده و استفاده از کار آنان به لحاظ اخلاقی زننده و تجاوز آشکار به حقوق حقه آنها محسوب می شود، اضافه کرد: باید دستگاه های متولی برای رفع این معضل اجتماعی و ساماندهی آن اقدام لازم را به عمل آورند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در پایان از هنرمندان قزوینی که طی روزهای گذشته اقدام به برپایی نمایشگاهی در این رابطه کرده بودند نیز قدردانی به عمل آورد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.