به گزارش ایرنا، محمدعلی محمدی روز یکشنبه در چهارمین نشست کمیته اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان قزوین افزود: زندان نیمه باز فرصت مغتنمی برای زندانیان است تا بتوانند در دوران تحمل حبس، با فعالیت درکارگاه‌ ها و موسسات شغلی، سهمی در اشتغال داشته و درآمدی برای خود و خانواده کسب کنند.
وی اضافه کرد: ایجاد شرایط لازم برای بهره‌مندی زندانیان در نظام زندان نیمه باز، نیازمند توجه بیشتر متولیان در حوزه اشتغال و حرفه آموزی است.
محمدی با اشاره به اینکه زندان نیمه باز شرایط مشخص و معینی دارد، تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، کسانی که مرتکب جرایم غیرعمدی یا عمدی شده و دوران محکومیت خود را طی مدت مشخصی بر اساس قوانین مربوطه سپری کرده اند، می‌توانند با تصمیم شورای طبقه بندی زندان در کارخانجات و یا موسسات شغلی به اشتغال وحرفه آموزی بپردازند.
محمدی به اشتغال زندانیان در دوران حبس اشاره نمود و تصریح کرد: شرایط اشتغال در زندان های استان به شکلی برنامه ریزی شده که زندانیان حتی در درون بندها به صورت اشتغال نشسته فعالیت داشته باشند.
این مسئول به اوقات فراغت در زندان اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار برنامه های حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندان، برخی آموزش ها در قالب صنایع دستی تدارک دیده می شوند.
محمدی در تشریح فواید زندان نیمه باز اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نظام نیمه باز در فعالیت زندانیان باعث می شود از فروپاشی خانواده و مشکلات مالی برای زندانیان جلوگیری شود.
وی در ادامه افزود: زندان نیمه باز نقش بسیار مهمی بسیار مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان دارد و باعث می شود تا سیاست های کاهش جمعیت کیفری اجرایی شود.
مدیرکل زندانهای استان قزوین با بیان اینکه ماموریت سازمانی ما در کنار تامین امنیت جامعه، اصلاح و بازپروری زندانیان است، یادآور شد: کسانی که با ارتکاب جرم و بزهکاری مسیر زندگی خود را تغییر داده اند، باید با توسعه فرصت های شغلی در زندان به چرخه سالم زندگی بازگردند و از گرفتار شدن خانواده آن ها در آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.
استان قزوین دارای سه هزار و 700 زندانی است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.