معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در هشت ماه سال‌جاری تنها 1.6 درصد سهم صادرات استان از گمرکات کشور به بخش کشاورزی اختصاص داشته و باید برای تقویت و فعال‌سازی بیشتر ظرفیت‌های این بخش اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در این مدت 81 درصد سهم صادراتی استان به کالاهای صنعتی و 16.7 درصد صادرات قزوین به صنایع تبدیلی اختصاص داشته است.

وی گفت: بخش کشاورزی قزوین ظرفیت و استعدادهای بسیار زیادی دارد و باید از این ظرفیت و پتانسیل بهره برداری بیشتری در حوزه صادرات استان صورت گیرد.

حبیبی ادامه داد: امروزه نقش صادرات در رونق اقتصادی و افزایش درآمد کشور بسیار برجسته و روشن است و باید دست اندرکاران بخش کشاورزی استان تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

معاون استاندار با اشاره به برخی درخواست های صادرکنندگان استان قزوین، افزود: بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصی برای صادرکنندگان است و باید با اهتمام و جدیت بیشتری برای تخصیص اعتبارات و تسهیلات به صادرکنندگان استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال استان در دست صادرکنندگان است و باید ویژه تر مورد تکریم و احترام قرار گیرند، گفت: در همین راستا به دنبال صدور کارت تردد ویژه صادرکنندگان نمونه استان هستیم تا بدون واسطه و در سریعترین زمان به استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل ستادی و روسای بانک ها دسترسی داشته باشند.

حبیبی درباره راه اندازی طرح هاب لجستیگ قزوین، افزود: به دستور استاندار کمیته‌ای در این زمینه با دبیری راه و شهرسازی و با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تشکیل شده و باید براساس سند آمایش سرزمینی طرح را بررسی و دنبال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.