به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای بسیج فرهنگیان استان با اشاره به درگذشت عالم بزرگوار و فقیه برجسته، آیت الله هاشمی شاهرودی، تاکید کرد: ایشان حلقه واسط بین دین و مردم و حامی و پشتیبان بزرگی برای انقلاب بودند.
وی ادامه داد: مرحوم شاهرودی عالمی بزرگ بود که توانست بین حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف ارتباط خوبی ایجاد کند و حلقه واسطی بین انقلاب اسلامی ایران و جریان انقلابی در عراق باشد، ایشان برادر سه شهید بود و اگر بعثی‌های عراق به وی دست پیدا می‌کردند حتما ایشان نیز به شهادت می‌رسید.
وی با بیان اینکه همه ما باید دغدغه‌های مشترک رسالت‌های دینی و ایمانی داشته باشیم، تصریح کرد: انجام کار خالصانه با عنایت خداوند متعال به طور حتم تاثیرگذار و بابرکت خواهد بود و مستمع حتما از کلام ما پذیرش خواهد داشت.
نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین با اشاره به رسالت ‌های بسیجی بودن، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های بسیجی انس با قرآن است نمی‌توان فردی را بسیجی نامید اما این شخص هیچ مناسبتی با همنشینی قرآن و تفسیر قرآن نداشته باشد.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: مگر ممکن است بسیجی اهل قرآن ما بشنود که در قرآن کریم به برپایی نماز جمعه و حضور در آن تاکید شده، اما سنگر آن را خالی بگذارد؟ اگر ما در کل استان حدود 300 هزار بسیجی واقعی داشته باشیم نباید سنگرهای نماز جمعه ما در شهرهای مختلف خالی بماند.
به گفته وی، قرآن مدار بودن یعنی مسجد محور بودن، ولایت محور بودن، نماز محور بودن و بسیجی‌های ما در هر سن و مسئولیت و هر قشری که حضور دارند باید هنگام نماز اول وقت جزو اولین کسانی باشد که اقامه کننده نماز هستند.
امام جمعه قزوین، اخوت و برادری را یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز بسیجی بودن برشمرد و گفت: بسیجی پیشکسوت جامعه است، یعنی شخصی که در هر مسیری قدم بردارد جامعه به همان طرف حرکت خواهد کرد و جامعه ما براساس آهنگ گام‌های بسیجی حرکت می‌کند و نمونه برجسته این حرکت حضور خود جوش مردم در حماسه سازی 9 دی ماه بود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه تاریخ انقلاب ثابت کرده بسیجی سرنوشت کشور را تعیین می‌کند، تاکید کرد: فتنه ستیزی و مقابله با فتنه‌گران جزو سیره یک بسیجی است و دفاع از رسالت‌ و آرمان‌های انقلاب از دیگر وظایف یک بسیجی است تا جایی که بسیجی باید بتواند جو سنگینی که در هر فضایی حاکم می‌شود را شکسته و مبلغ پیام‌های الهی و دینی باشد.
وی تصریح کرد: مبادا کسوت و نام بسیجی بودن را به دنبال خود داشته باشیم اما در فضایی که نیاز به هزینه کردن باشد حضور نداشته باشیم، ما از کوتاه آمدن از حقوق دینی و اسلامی خود بسیار صدمه دیده ایم، وظیفه یک بسیجی مرزبانی از مرزهای دین و انقلاب است زیرا رهبر معظم انقلاب که فرمانده ماست، انتظار سکوت و سکون از بسیجی خود را ندارد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه انقلاب در هر فضایی که وارد شده خوب عمل کرده، افزود: اگر ضعفی در فضای کشور مشاهده می‌شود به واسطه عملکرد ناثواب خود ماست، انقلاب ما یک انقلاب دینی است و هرچه خوبی و خیر است از این دینی بودن ماست و هرچه ضربه خوردیم به واسطه غیرانقلابی عمل کردن خود ماست.
وی ادامه داد: امروز پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب پیشرفت و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف چشمگیر بوده و در بیشتر حوزه های علمی و دفاعی نیز جزو پنج کشور اول جهان قرار داریم.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.