به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز سه شنبه در نشست کمیته بیماران خاص استان قزوین افزود: در حوزه آموزش و پیشگیری جای کار زیادی وجود دارد و می توان با پررنگ کردن این دو در بخش زیادی از هزینه های درمانی صرفه جویی کرد.
وی اظهار داشت: رسیدگی به مسایل و مشکلات بیماران خاص از طریق مراجع ذیصلاح، گسترش امکانات و تجهیزات درمانی و جلب کمک های مردمی و خیران و پشتیبانی از خانواده های بیماران خاص از جمله وظایف این کمیته به شمار می رود که با جدیت باید آنها را دنبال کنیم.
این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه 'باید کاری کنیم که بیمار جز درد و رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد' اظهار داشت: گام های زیادی برای حل مشکلات بیماران خاص در استان برداشته شده است که بزودی آثار آن هویدا خواهد شد.
وی، راه اندازی بخش پیوند در بیمارستان ولایت قزوین ، احداث و راه اندازی مرکز دیالیز در شهرستان آوج ، احداث بخش دیالیز در بیمارستان شفای تاکستان با ظرفیت 20 تخت و آماده سازی مرکز رادیوتراپی بیمارستان ولایت قزوین را از جمله اقدامات انجام شده در خصوص کمک به بیماران خاص عنوان کرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی و خیران حوزه سلامت باید در جهت کمک به تقویت زیرساخت های درمانی این دسته بیماران قدردانی کرد.
بیدخام اظهار داشت: بخشی از ظرفیت اشتغال استان باید برای اقشار خاصی مانند بیماران خاص درنظر گرفته شود تا این دسته از افراد بتوانند از جایگاه اجتماعی لازم برخوردار بوده و نیازهای مادی خود را برطرف کنند که در این خصوص باید با دستگاه های ذیربط، خیران و بخش خصوصی مذاکره کنیم.
دبیر کمیته بیماران خاص استان قزوین در پایان گفت: با توجه به اینکه این بیماران مشکلات ناشی از بیماری خود را تحمل می‌کنند، خانواده‌های آنان نیز از نظر روحی و روانی دچار آسیب می‌شوند که باید نسبت به کاهش آسیب‌های این بیماران در خانواده چاره اندیشی جدی صورت گیرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.