علی خدایی عصر دوشنبه و در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه خط آهن قزوین - رشت، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طول مسیر خط آهن قزوین - رشت 172 کیلومتر است که 102 کیلومتر آن در حوزه استان زنجان قرار دارد.
وی ادامه داد: عملیات ریل گذاری خط دوم این مسیر هم اکنون در حوزه استان زنجان به طول 50 کیلومتر پایان یافته و 10 کیلومتر دیگر نیز در آینده نزدیک آماده ریل گذاری است.
خدایی با اشاره به اینکه پیمانکاران تاکنون سه هزار و 500 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه کرده اند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای 2 خطه شدن راه آهن قزوین - زنجان تخصیص داده شده که تنها 200 میلیارد ریال آن نقدی و مابقی به صورت اوراق بوده است.
به گفته این مسئول، در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این پروژه تا 6 ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور در پایان با اشاره به راه اندازی قطار مسافری ریل باس تاکستان - تهران، گفت: خوشبختانه این خط مورد استقبال فراوان شهروندان، تجار و دانشجویان این شهر قرار گرفته و ظرفیت مسافری قابل قبولی را نیز برای راه آهن ایجاد کرده است.
وزیر راه و شهرسازی به اتفاق جمعی از معاونان خود جهت بازدید از مسیرهای مختلف خط آهن قزوین - رشت و در ادامه نیز از بندرانزلی و آستارا، بعدازظهر امروز پس از توقفی کوتاه در قزوین، عازم استان گیلان شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.