مصیب بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نرخ های اعلام شده جدید قیمت نان سنگک با وزن 470 گرم از این پس هفت هزار و 500 ریال عرضه می شود که نرخ قبلی آن 6 هزار و 500 ریال بود.
وی اضافه کرد: قیمت جدید نان لواش سنتی با وزن 175 گرم که قبل از این یکهزار و 800 ریال بود نیز از این پس 2 هزار ریال عرضه خواهد شد.
رئیس اتحادیه خبازان قزوین اظهار داشت: قیمت جدید نان های لواش تنوری با وزن 185 گرم و بربری با وزن 540 نیز به ترتیب 2 هزار و 200 و 6 هزار ریال اعلام شده است که قبل از این به قیمت 2 هزار ریال و پنج هزار ریال عرضه می شدند.
بهرامی همچنین گفت: قیمت جدید نان تافتون سنتی نیز با وزن 200 گرم 2 هزار و پانصد ریال اعلام شده که پیش از این نرخ آن 2 هزار و 300 ریال بود.
این مسئول صنفی با بیان اینکه افزایش قیمت نان پس از چهار سال اتفاق افتاده است، اظهار داشت: این میزان افزایش مورد رضایت نانوایان نیست و انتظار می رفت قیمت نان پس از این مدت طولانی حداقل 20 درصد افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: البته با درنظرگرفتن شاخص های مربوط به هزینه های تولید، باید قیمت نان 40 درصد گران می شد اما ما نیز شرایط اقتصادی جامعه را درک می کنیم اما خبازان انتظار داشتند پیشنهادات آنها در خصوص افزایش قیمت لحاظ شده و افزایش قیمت 20 درصد باشد.
رئیس اتحادیه خبازان با بیان اینکه هزینه نانوایی ها بالا رفته است، اظهار داشت: متاسفانه در چنین شرایطی فعالیت بسیاری از واحدهای نانوایی مقرون به صرفه نیست و در همین شهر قزوین شاهد تعطیلی 4-5 باب نانوایی بوده ایم.
استان قزوین دارای 2 هزار و 500 باب نانوایی است که از این رقم حدود 20 درصد نانوایی های آزادپز و سایر نانوایی های با نرخ دولتی هستند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.