به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز چهارشنبه در شورای حفاظت از حقوق بیت المال که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: توسعه اقتصادی استان منوط به تثبیت اراضی ملی و دولتی است و اقدام در این زمینه یک حرکت جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی و رهنمود مقام معظم رهبری خواهد بود.
وی با بیان اینکه تثبیت اراضی ملی موجب پیشبرد اهداف و توسعه استان می شود، گفت: اگر اراضی ملی و دولتی در استان تثبیت نشود هنگام مراجعه سرمایه گذاران با مشکل مواجه خواهیم شد و نمی توانیم برای واگذاری اراضی به آنها تصمیم گیری کنیم.
قدرتی افزود: کوتاهی مدیران و مسئولان جامعه برای نقشه برداری و تثبیت اراضی ملی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و آنها باید نسبت به عملکرد خود در این زمینه در دنیا و آخرت پاسخگو باشند.
این مسئول با بیان اینکه بیت المال تنها به خزانه و منابع مالی محدود نمی شود، اضافه کرد: اراضی دولتی و ملی ذخایر گرانبهایی هستند که همه مدیران و مسئولان باید شرعا و قانونا برای حفظ و حراست از آنها تلاش کنند.
رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد:متاسفانه در گذشته به دلیل کم کاری مدیران، کمبود امکانات یا نیروی انسانی برای ثبیت و شناسنامه دار کردن اراضی ملی استان اقدام نشده است و هم اکنون دعاوی بسیاری در این زمینه در دستگاه قضا تشکیل می شود.
قدرتی خاطر نشان کرد:به عنوان مثال هم اکنون با استان های گیلان و همدان در خارج از استان مشکلاتی بر سر حدود اراضی وجود دارد و در داخل استان نیز 2 روستای بویین زهرا در 150 هکتار دچار اختلاف و درگیری هستند.
وی گفت: امیدواریم دستگاه های استان با عزم و اراده جدی برای شناسنامه دار کردن اراضی ملی و دولتی اقدام کنند تا بعد از تثبیت آنها در مرحله بعد برای چگونگی استفاده از آنها برنامه ریزی شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.