به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا برگزار شد، گفت: امروز باید نگاه ویژه‌ای به دانشگاه و دانشگاهیان داشته باشیم چون به فرموده امام راحل دانشگاه می‌تواند هم مرکز سعادت و هم مرکز شقاوت جامعه باشد.
این مقام قضایی استان با تشریح عوامل شکل گیری روز دانشجو گفت: 16 آذر نماد عدالت خواهی، استکبارستیزی و نقطه عطفی در فضای دانشگاهی کشور علیه استبداد است.
وی افزود: این روز آغازگر جریانی است که در آن دانشجویان میهن با اقتدار، عزت و پایمردی در مقابل زورگویی های سلطه خواهان ایستادگی کردند و در این میان از جان خویش نیز گذشتند.
رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در 16 آذر سال 1332 چهار ماه پس از کودتای آمریکایی 28 مرداد، قرار بود نیکسون رییس جمهور آمریکا به ایران سفر کرده و در دانشگاه تهران، مدرک دکتری افتخاری حقوق دریافت کند.
وی گفت: دانشجویان هوشیار در دانشکده فنی دانشگاه تهران دست به تجمع اعتراض آمیز زدند که با حمله عوامل امنیتی رژیم طاغوت، سه نفر از آنان به شهادت رسیدند و شمار زیادی هم مجروح شدند.
قدرتی اضافه کرد: معنای سفر نیکسون به ایران این بود که از آن تاریخ، ایران تحت حمایت و مدیریت سیاسی ایالات متحده آمریکا قرار می ‌گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با بیان اینکه دین اسلام برای یادگیری علم هیچ محدویتی قرار نداده است، تصریح کرد: در جهان بینی اسلامی علم مقام والایی دارد و علم و دانش افضل فضائل و اکمل کمالات و اشرف صفات انسان دانسته شده اند.
وی افزود: رسیدن به سعادت ابدی و نائل شدن به قرب الهی بدون علم و دانش میسر نیست و از نگاه اسلام بهترین وسیله برای رسیدن به جوار رب العالمین و قدم نهادن به بهشت برین، علم و دانش است.
قدرتی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با استفاده از روش های گوناگون به دنبال آسیب رساندن به قشر جوان و دانشجوی کشور هستند و دانشجویان و نسل جوان باید با شناخت این هجمه ها برای خنثی سازی آنها اقدام کنند.
رییس کل دادگستری قزوین در ادامه عنوان کرد: دانشجویان باید در مسیر ارتقای سطح علمی جامعه گام بردارند، چون توسعه اقتصادی را ‌می‌توان با تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد کرد.
قدرتی با بیان اینکه افزایش سطح علمی جامعه بهترین راه مقابله با دشمنان است، افزود: اگر بخواهیم به خودباوری در حوزه های مختلف دست یابیم بدون شک با بهره گیری از ظرفیت های داخلی، نسل جوان و دانشجوی خود می توانیم بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.
رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه چشم انداز دانشگاه ها باید ساختن جامعه انسانی مبتنی بر ارزش ها باشد، افزود: با توجه به گستردگی پهنه جامعه دانشگاهی و دانشجویی کشور، این قشر می توانند به عنوان بدنه موثر در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری ایفا کنند و نباید دانشجویان از نقش های اجتماعی خود به عنوان کسانی که جایگاه ویژه ای در میان اقشار مختلف جامعه دارند غافل شوند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه قشر دانشجو نقش تاثیرگذاری در مسائل سیاسی کشور دارد، افزود: معتقدیم نباید نگاه های حزبی و سیاسی، دانشجویان را از هدف اصلی خود که ارتقای دانش و سطح علمی کشور است منحرف کند و باید در کنار فعالیت های سیاسی و اجتماعی هدف اصلی دانشجویان علم اندوزی باشد.
شهرستان بویین زهرا با مرکزیت شهری به همین نام در 55 کیلومری جنوب قزوین قرار دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.