به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در نشست تخصصی کارگروه محیط زیست و خدمات عمومی دهیاری های کشور، افزود: پیش از این چنین بود که بخشنامه و ابلاغیه ها از مرکز تهیه و ابلاغ می شد و همه استان ها موظف به اجرای آن بودند، اما با روال جدید، استان ها مستقیم در تصمیم گیری ها شرکت می کنند.
به گفته وی، این روال به مراتب اجرایی تر و بهتر از روش های پیشین است چرا که هر استان با توجه به شرایط و ویژگی های خود تصمیمات کاربردی تر و با قابلیت اجرایی بالاتر اتخاذ می کند و امیدواریم که این روش در تمام حوزه های مختلف کشور نیز پیاده شود.
این مسئول ادامه داد: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مورد هجوم هجمه رسانه های مختلف و معاندین انقلاب قرار داریم همه ما موظفیم تا با مقایسه بین فعالیت های چهل ساله انقلاب و آنچه پیش از این وجود داشته، دستاوردهای انقلاب را با آمارهای دقیق انعکاس دهیم.
وی ادامه داد: به طور مثال قبل از انقلاب به طور تقریبی هیچ راه آسفالته روستایی وجود نداشت اما امروز از پنج هزار و 200 کیلومتر راه روستایی استان حدود نیمی از آن آسفالت شده و در عین حال نیز هیچ روستایی در استان از داشتن نعمت گاز بهره مند نبود اما ضریب نفوذ آن در چهار شهرستان استان امروز به 94 درصد رسیده و تا سال آینده نیز این مهم در همه 6 شهرستان استان به ضریب نفوذ 95 درصد می رسد.
فرخزاد در ادامه یادآور شد: اطلاعات کلی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در روستاها موجود بوده اما این اطلاعات به صورت دقیق و با آمار و ارقام موجود همخوانی نداشته و پراکنده است که به طور مثال اطلاعات اقداماتی که براساس ارزش افزوده انجام می گیرد موجود است اما بسیاری دستگاه ها از اعتبارات خود هزینه می کنند اما اطلاعاتی در خصوص اقدامات آنها به صورت متمرکز وجود ندارد.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه توزیع ارزش افزوده که باعث تحولات بسیاری در روستاها شده، قزوین به خاطر اعتقاد به عمران و آبادانی روستاها، بدون طرح موضوع در شورای برنامه ریزی 30 درصد از محل ارزش افزوده را به روستاها تخصیص داده در حالیکه اگر بر اساس معیار جمعیت توزیع می گردید این میزان 24 درصد بود..
وی تاکید کرد: با ساز و کارهای مناسب باید از موازی کاری اقدامات بخشداری، دهیاری ها و بنیاد مسکن در روستاها جلوگیری کرد تا بتوان اقدامات بهتر و با کیفیت تری به این مناطق ارایه داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در خصوص خدمات آتش نشانی به روستاها، گفت: نیازی نیست در تمامی مناطق خودروهای آتش نشانی مستقر شوند بلکه باید با تغییر رویه و رویکرد در این خصوص، سازکار بهتری ارایه کرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.