مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین در همایش روز جهانی شهرسازی گفت: نگاه ویژه به موضوع شهرسازی مشارکتی و جایگاه شهروندان در برنامه ریزی شهری لازم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،ایرج زاهدپور در همایشی که به مناسبت روز جهانی شهرسازی در سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد گفت: در زمینه شهرسازی باید نگاه ویژه‌ای به مقوله شهرسازی مشارکتی  و جایگاه مردم داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم در توسعه شهرهای امروزی، پاسخگوی احتیاجات باشیم و سهم نسل آینده از منابع را درنظر بگیریم باید اداره خردمندانه شهرها را بر پایه شهرسازی مشارکتی و مشارکت آگاهانه شهروندان تعریف کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین  گفت: حضور شهروندان در عرصه تصمیم گیری و نزدیکی آنها با مسئولین و متخصصان و دستیابی هر چه سریعتر به خواسته‌ها و نیازها‌یشان مطابق با شرایط زندگی و ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی از طریق فرآیند شهرسازی مشارکتی میسر می‌شود .

وی در پایان افزود: این موضوع در جامعه ما به طور عملی بسیار کمرنگ شده‌است اما فعالیت‌های مختلف انجام شده یا در حال انجام مانند تشکیل شوراهای اسلامی شهرها و محل‌ها، توجه به سازمان‌های غیردولتی و.... نوید بخش آیندهای روشن و امیدوار کننده جهت تدوین مبانی نظری مذکور است.

خبر: سید مصطفی جعفری

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.