رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: اولویت اول صندوق توسعه ملی پرداخت تسهیلات و حمایت از سرمایه گذران غیردولتی و کمک به بخش خصوصی است.

به گزارش ایلنا، مرتضی شهیدزاده روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: صندوق توسعه ملی بر اساس سیاست‌های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری و براساس تجارب حاصل از کارکرد ذخیره ارزی ایجاد شده و مجموعه‌ای از نظام بر آن نظر دارد چون منابع نسل‌های آینده در آن نهفته است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این صندوق متعلق به بخش خصوصی است و حتی اگر دولت نیاز به منابع داشته باشد باید با دستور مقام معظم رهبری از این صندوق منابعی را به صورت تسهیلات دریافت کند.

وی تصریح کرد: طرح مهار آب‌های مرزی با اجرای بانک سپه، احیای اراضی خوزستان با همکاری بانک کشاورزی و... از نمونه طرح‌هایی هستند که توسط این صندوق و بانک‌های عامل دیگر اجرایی شده‌اند.

شهیدزاده با اشاره به اهداف این صندوق عنوان کرد: هدف از تاسیس صندوق توسعه ملی حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت، گاز و فراورده‌های نفتی و تبدیل بخشی از منابع به ثروت‌های ماندگار است.

وی گفت: اهداف این صندوق وارد کردن ارز از خارج به کشور است و ما باید به عنوان حامی و نگهبان این صندوق اهداف و سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و هیات امنای صندوق را اجرا کنیم.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: اعطای تسهیلات به بخش خصوصی، سرمایه گذاری در بازارهای پولی و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله مصارف این صندوق هستند.

این مسئول ادامه داد: سالانه 32 درصد از فروش نفت به صندوق واریز می‌شود تا تبدیل به منابع پایدار شده و ما باید در مصارف آن خط قرمزها، سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و... را رعایت کنیم.

وی گفت: قزوین ظرفیت‌های بسیاری خوبی در بخش های مختلف دارد و سرمایه گذاران به دلیل نزدیکی به تهران و دارا بودن زیرساخت‌های ریلی و فرودگاهی استقبال بسیاری خوبی برای حضور در استان خواهند داشت و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد:حمایت از طرح‌های آبیاری نوین، محیط زیست، توسعه واحدهای دام پروری، تقویت زنجیره گوشت قرمز و سفید، طرح‌های زیرساخت ریلی، تقویت گردشگری، احداث و تامین هتل، مراکز اقامتی، مجتمع‌های رفاهی و ... در این صندوق مصوب شده و در اولویت ما قرار دارند.

شهیدزاده در پایان تاکید کرد: صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق محروم نیز از طرح‌های مصوب با نرخ چهار درصد ارزانتر حمایت می‌کند و از طرح‌های صنایع دانش بنیان نیز پشتیبانی کامل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.