به گزارش ایرنا سید ابوالحسن نایینی روز یکشنبه در نشست راهکارهای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: امروزه دیگر پیشرفت و توسعه بدون پژوهش جایگاهی ندارد و باید تجربه با علم و دانش توام با یکدیگر به پیش روند.
وی اضافه کرد: این یکی از ماموریت های مهم دانشگاه است که با فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود به نیازهای صنایع پاسخ دهد و اگر مساله ای در واحدهای تولیدی وجود دارد از ظرفیت های خود برای حل آن استفاده کند.
نایینی ادامه داد: شاید هنوز اعتماد صنعت به دانشگاه آنچنان که باید باشد کاملا شکل نگرفته است.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در تخصص های مختلف آمادگی بررسی و ارایه راهکار به صنعت را برای بهره وری و رشد صنعتی بیشتر دارد.
نایینی خاطرنشان کرد: همچنین قوانین وزارت علوم در ایجاد فرصت مطالعاتی اساتید دربخش صنعت نیز از اهمیت ویژه ای در تقویت این ارتباط برخوردار است.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت تنها جزیی از فرایند بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه ها را در بر می گیرد و فراتر از این، دانشگاه می تواند با تمام بخش های استان ارتباط برقرار کند.
وی ادامه داد: در کنار مسایل و مشکلات حوزه صنعت آمار رو به رشد آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد مسایلی هستند که می توان با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه ها و مقالات و تحقیقات دانشگاهی برای حل آن چاره اندیشی کرد.
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نشست های مستمر ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: باید در این نشست ها بحث ها به سمت کاربردی شدن و کمک به حل مسایل استان حرکت کرده و وظایف هر کدام از بخش ها مشخص شود تا در مدت زمانی معین به نتایج موثری دست یافت.
معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در این نشست گفت: این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاهی که اساسنامه آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و رییس هیات امنای آن رییس جمهوری است با هشت دانشکده و پژوهشکده و یک مرکز آموزش زبان فارسی از ظرفیت های بالایی در کمک به حوزه صنعت برخوردار است.
مهدی زندیه افزود:دانشگاه امام خمینی(ره) با حدود9 هزار دانشجو و 310 عضو هیات علمی و 260 استاد مدعو با قرار گرفتن در استانی که با داشتن15 شهرک صنعتی یکی از قطب های مهم صنعت است توانمندی های لازم را در برقراری ارتباط با صنعت دارد.
وی اضافه کرد: به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه می توان از مسئولان شرکت ها و متخصصان صنعت در سمینارهای دانشگاهی بهره مند شد تا دستاوردهای خود را برای دانشجویان تبیین کنند و یا از سوی دیگر دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز دوره های کارآموزی و فرصت مطالعاتی خود را در صنایع و واحدهای تولیدی بگذرانند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.