حسن پسندیده شامگاه دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تخلیه پساب ‌های آبی، صنعتی و نخاله‌های ساختمانی توسط افراد غیرمجاز در طبیعت باعث شد تا ضابطان خاص این اداره وارد عمل شده و اقدام به دستگیری متخلفان کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه این روزها شاهد برخی کارهای غیراخلاقی مانند تخلیه غیرمجاز نخاله و پسماندهای خانگی و ساختمانی در طبیعت از سوی عده ای سودجو هستیم.
پسندیده ادامه داد: برای مقابله با چنین اقدام هایی تصمیم گرفتیم از این پس با استفاده از گشت های مشترک با ماموران نیروهای انتظامی و راهداری، افرادی را که مبادرت به چنین رفتارهای می کنند دستگیر و به مقام های قضایی تحویل دهیم.
به گفته این مسئول، در راستای اجرای این طرح به تمامی واحدها ابلاغ شده تا به محض رویت حمل پسماند توسط خودروهای باری، مجوزهای مربوطه کنترل و در صورت همراه نداشتن مجوزهای لازم آنها را به مراجع قضایی معرفی کنند.
پسندیده در ادامه به تشریح دستگیری فردی که پسماند صنعتی را در محدوده شهرستان آبیک تخلیه کرده بود، افزود: این فرد که در نزدیکی شهرک صنعتی آبیک حضور داشت توسط عوامل این اداره کل مورد تعقیب قرار گرفت و در نهایت نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
مدیرکل محیط زیست استان قزوین یادآور شد: یک محموله غیرمجاز پسماند در شهر صنعتی البرز نیز توسط افراد محیط زیست شهرستان البرز توقیف و 2 متخلف در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
طرح پاکسازی نقاط آلوده قزوین از پسماند، نخاله و مقابله با تخلیه ‌های غیرمجاز از ابتدای آبان ماه سال جاری به طور جدی از سوی اداره کل محیط زیست استان پیگیری می‌شود.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.