به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در مراسم معارفه رییس جدید دادگستری شهرستان آبیک که در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران برگزار شد، افزود: خدمت در نظام اسلامی که مشروعیت آن برگرفته از ولایت ائمه اطهار (ع) است، توفیق الهی محسوب می‌شود و باید به پست‌ها به عنوان امانت الهی نگاه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی دستگاه قضایی، احقاق حق و تحقق عدالت است و رییس جدید دادگستری شهرستان آبیک باید بر مبنای قانون و حفظ استقلال و حرمت‌ها عمل کند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه و جهان از امنیت، ثبات، پایداری، اقتدار و استحکام برخوردار باشد باید عدالت رعایت شود چون عدل و داد نیاز عمومی و مشترک جامعه بشری است.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی افزود: امام حسین (ع) به ما آموخت که حاکمیت اسلام و ارزش‌های الهی و دینی با وجود حاکمان ظالم مانند یزید و یزیدیان امکان ندارد و نهضت عاشورای این امام همام مظهر مبارزه با ظلم‌ و استکبارستیزی است.
رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: امروزه مستکبران دنیا در پناه واژه‌های به ظاهر مقدس همچون آزادی، عدالت، تساوی حقوق زن، حقوق بشر و... پنهان شده‌اند و مردم باید با درک و بصیرت بساط حاکمیت و مدیریت فاسدان را برچینند.
رییس کل دادگستری قزوین ادامه داد: هر کس در مسیر ولایت، امام راحل و شهدا باشد باید فریادش بر سر استکبار بلند باشد چون استکبارستیزی از شاخصه‌های ائمه معصوم و ولایت فقیه است.
حجت الاسلام و المسلیمن قدرتی گفت: پیروان و رهروان ولایت حتی با داشتن دیدگاه‌های مختلف، ولایت، ارزش‌ها، قانون و شهدا را قبول دارند و باور دارند که آمریکا دشمن خونی ملت ایران است.
رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برخی از مشکلات فعلی کشور به ضعف قانونگذاری مربوط می شود، افزود: به عنوان مثال مشکلات آب‌های زیرزمینی مربوط به قوانینی است که قبل و بعد از انقلاب در مجلس تصویب شده و امروز کشور را با بحران در آب‌های زیرزمینی مواجه کرده است.
در پایان این مراسم داود قلعه قوند به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان آبیک معرفی و از زحمات سید آیت الله بنی هاشمی در این سمت قدردانی شد.
شهرستان آبیک با مرکزیت شهری به همین نام در 55 کیلومتری شرق قزوین قرار دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.