به گزارش ایرنا، سرهنگ عباس برزگر روز پنجشنبه در شورای سیاست گذاری کنگره سه هزار شهید استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: فعالیت کنگره سه هزار شهید استان قزوین از سال 91 آغاز شد و تاکنون اقدامات قابل توجهی در بخش های مختلف صورت گرفت.
وی اضافه کرد: در سال جاری پنج جلسه شورای سیاست گذاری با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، 15 جلسه دبیران جسله و 118 جلسه با مجموعه های فرهنگی و هنری، مداحان، شعرا، هنرمندان، مهندسان و... برگزار شد.
برزگر ادامه داد: جمع آوری آثار شهدای استان طی 6 سال اخیر شروع شده و کارهای عظیمی برای تهیه عکس، تصویر، فیلم و خاطره شهدا و مصاحبه با خانواده آنها انجام شد.
این مسئول یادآور شد: برای همه شهدا آلبومی از وصایا، فیلم و تصویر هر شهید تهیه شده است که یک نسخه از آن هنگام برگزاری کنگره به خانواده شهدا تقدیم می شود.
وی با اشاره به برنامه سرکشی از خانواده شهدا افزود: با برنامه ریزی و مدیریت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه صاحب الامر استان بیش از 80 درصد سرکشی ها از خانواده های شهدا صورت گرفت و 20 درصد باقی مانده تا قبل از برگزاری کنگره عملیاتی می شود.
برزگر با اشاره به اقدامات شاخص صورت گرفته در این زمینه گفت: برگزاری سرود سه هزار نفری دانش آموزان، راه اندازی سایت قلم سرخ و زیارت مجازی، تهیه 2 مستند فاخر مردان هور و مردان مقاومت، تهیه 2 مستند شهدای کارمند، مراسم تجلیل از زنان نقش آفرین در دفاع مقدس، ساخت المان و سردیس شهدا، تزیین عنوان تمامی مسابقات ورزشی با نام و یاد سه هزار شهید استان، تهیه 130 عنوان کتاب و اثر، تعویض و نصب تمثال شهدای گرانقدر در همه استان، تهیه 30 جیهزیه به نام شهدا برای خانواده های نیازمند و تدارک بیش از 500 بسته غذایی برای خانواده های واجد شرایط از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.
وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه توانمندی موشکی و یک نمایشگاه رزمی و فرهنگی نیز در مدت برگزاری کنگره در دستور کار قرار دارند که قطعا برگزاری آنها نقش موثری در افزایش تاثیرگذاری کنگره ایفا خواهد کرد.
کنگره ملی سه هزار شهید استان 20 تا 24 آبان ماه برگزار می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.