به گزارش ایرنا، سروان پاسدار رضا ابراهیمی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، افزود: این هفته از هشتم آبان ماه آغاز و تا سیزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی با عنوان دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی، تاکید کرد: در نظر داریم با دانش آموز محوری، تربیت صحیح و جهت گیری انقلابی دانش آموزان را مطالبه‌گر، ظلم ستیز، خلاق و مدیر تربیت کنیم.
این مسئول ادامه داد: مهمترین اهداف امسال بسیج دانش آموزی، توسعه و تعمیق تفکر بسیجی در سطح دانش‌آموزان، معرفی ظرفیت ‌های بالفعل و بالقوه دانش‌ آموزان، انجام فعالیت ‌های کمی و کیفی در زمینه ‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به همراه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه خواهد بود.
ابراهیمی با اشاره به برگزاری اجلاسیه بسیج دانش آموزی در حاشیه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان با حضور چهار هزار دانش آموز قزوینی، اظهار داشت: امسال همچنین در نظر داریم با توجه به فرهنگ خرید کالای ایرانی، دانش آموزان را برای بازدید از واحدهای تولیدی لوازم التحریر ببریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود طرح شهید بهنام محمدی را یکی از مهمترین برنامه های هفته بسیج دانش آموزی برشمرد و افزود: این طرح با هدف پیوند مسجد، مدرسه و خانواده در تهران اجرا و خروجی موفقی را بیز به همراه داشته و هم اکنون نیز به سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: هفته گذشته حدود سه هزار دانش آموز دختر، سرود دانش آموزی اجرا کردند و تصمیم داریم از نهم آبان ماه جاری نیز روزانه تا 2 هزار دانش آموز را به نمایشگاه دفاع مقدس اعزام کنیم.
این مسئول با اشاره به نامگذاری هفته بسیج دانش آموزی، گفت: نخستین روز از این هفته تحت عنوان اخلاق پایداری نامگذاری شده و ایثار و تعالی معنوی، خلاقیت و نوآوری، بصیرت و ولایت مداری، انتظار و عدالت خواهی، شجاعت و آرمان ‌خواهی و مقاومت و استکبارستیزی از دیگر عناوین روزهای این هفته هستند.
ابراهیمی در خصوص اقدامات و عملکرد سازمان بسیج دانش آموزی، تصریح کرد: سال گذشته به منظور کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه 2 میلیارد و 200 میلیون ریال را از سوی بسیج دانش آموزی جمع آوری و ارسال کردیم و یک هزار و 70 نفر را به مراکز فنی و حرفه ای و 280 دختر و پسر بسیجی را نیز به اردوگاه شهید رجایی اعزام کردیم.
قانون بسیج دانش آموزی نهم اردیبهشت سال 75 تصویب و در 29 اردیبهشت همان ماه به تایید شورای نگهبان رسید.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.