به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در بازدید از شرکت نیرومحرکه در شهرک صنعتی البرز افزود: با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و رسیدن به راهکارهایی برای حل آنها هرهفته بازدیدهای مستمری از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان صورت می گیرد.
وی افزود: حمایت از واحدهای تولیدی منوط به شرایط موجود و فعلی نیست و همه دستگاه ها و مدیران دولتی و اجرایی و سازمان ها و نهادها کمک به تولید را در هر شرایطی وظیفه خود می دانند.
استاندار افزود: تولید نیاز کشور است و به دنبال آن اشتغال، ثروت، درآمد و مالیات برای کشور به دست می آید و نباید برای کمک به آن کوتاهی یا قصور کرد.
وی با اشاره به کارخانه نیرومحرکه گفت: این واحد تولیدی بزرگترین تولید کننده قطعات خودور در کشور است و کل گیربگس مورد نیاز شرکت ایرانخودرو را تولید می کند.
زاهدی اضافه کرد: این واحد تولیدی از ظرفیت خالی خود برای تامین نیازهای سایر شرکت های خودروسازی استفاده می کند و هم اکنون برای بازسازی و نوسازی خود با مشکلاتی مواجه است.
وی افزود: برای رفع این مشکلات جلسه ای را با حضور مدیران دستگاه های اجرایی تشکیل خواهیم داد تا متناسب با وظایف دستگاه های اجرایی برای بازسازی، نوسازی و تامین منابع مالی این شرکت هم فکری صورت گیرد.

*** کمبود نقدینگی مهمترین مشکل نیرومحرکه است
مدیرعامل شرکت نیرومحرکه نیز در این دیدار گفت: این شرکت از برندهای قدیمی در صنعت خودروسازی و قطعه سازی است و هم اکنون 2 هزار و 400 نیرو دارد.
کاظم اوینی افزود: شرکت نیرومحرکه تنها تامین کننده گیربکس برای شرکت های بزرگ خودروسازی مانند ایرانخودرو است و شرایط بسیاری ممتازی در کشور دارد.
وی ادامه داد: به تازگی برای توسعه قراردادهای خود با شرکت های مگاموتور و تراکتورسازی و... وارد عمل شده و مجموعه قطعات گیربگس را برای این شرکت ها تولید می کند.
اوینی با اشاره به مشکلات این واحد تولیدی گفت: مشکلات موجود در صنعت خودرو موجب شده است که تولید ماهانه این شرکت از 50 هزار قطعه گیربکس به 35 هزار کاهش یابد و ماهانه 150 میلیارد ریال گردش وجوه نقد شرکت کمتر شود.
وی ادامه داد: این مشکل موجب کمبود نقدینگی و فشار به واحد تولیدی شده است.
مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: چون در گذشته سرمایه گذاری خوبی در این شرکت انجام شده است هم اکنون با نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی فعلی شاهد اثرات کمتری بر واحد تولیدی هستیم.
شهرک صنعتی البرز در 14 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.