به گزارش ایرنا، مهدیه سادات قافله باشی شنبه شب در نشست صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص برخی فراخوان ها برای مسابقاتی چون المان های برتر، تاکید کرد: در حوزه سیما و منظر شهری اگر فراخوانی برای برگزاری مسابقه منتشر می شود اطلاع رسانی مناسبی صورت نمی پذیرد.
وی در ادامه به برخی از موضوعات مربوط به حوزه ساخت و سازها اشاره کرد و افزود: در موارد زیادی شاهدیم که ساخت و سازهای شهری فضای زیادی از سطح معابر و پیاده روها را به اشغال خود در آورده و موجب مزاحمت شهروندان می شود.
به گفته قافله باشی، باید تدابیری در شهرداری حاکم باشد تا این فرآیند با تعیین زمانی مشخص و جلوگیری از طولانی شدن روند احداث بنا به تسهیل در تردد شهروندان منجر شود.

** اماکن شهری برای معلولان تسهیل شود
رییس کمیسیون سلامت و ورزش شورای اسلامی شهر قزوین در نشست امروز این شورا تصریح کرد: یکی از بحث های مهم در شهرها دسترس پذیر بودن فضاهای مورد استفاده بوده که در حال حاضر از این جهت وضعیت شهر برای معلولان نامناسب است.
زهرا یوسفی با بیان اینکه در این حوزه با وجود مصوبات قانونی روند معیوبی وجود دارد، افزود: در اعتبارات سال جاری به شهرداری اعتباراتی برای مناسب سازی داده شده که امیدواریم به طور مطلوبی اجرایی شود.
وی اضافه کرد: در استاندارد سازی فضاهای شهری علاوه بر تمهیدات و پیاده رو سازی هایی که توسط شهرداری انجام می شود مساله مهم دیگر، آموزش کارکنان و پیمانکاران برای استفاده از کاشی های استاندارد جهت تردد معلولان است.
یوسفی همچنین از احداث و مجوز برای ساختمان هایی که خلاف قانون ساخته شده اند انتقاد کرد و یادآور شد: در حال حاضر بناهای زیادی را مشاهده می کنیم که خلاف واضحی دارند و پرونده های آنان نیز در کمیسیون ماده 100 وجود دارد که در این زمینه نیازمند حضور قوی و موثر پلیس ساختمان و مهندسان ناظر هستیم.
این عضو شورای شهر قزوین یکی از بخش های مهم در سیما و منظر شهری را نمای همگن دانست و گفت: وقتی فردی یک متر تخلف کرده و جریمه می شود، در نهایت شهرداری را متهم به کسب درآمدهای خود می کند که این مساله یک توهین تلقی می شود و از این رو نیازمند آن هستیم تا مهندسان ناظر نظارت بیشتری را در پروژه های خود به عمل آورند.
احد چگینی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست اظهار داشت: ساختمان های بلندمرتبه باید به سیستم خود اطفای حریق مجهز شوند تا در زمان وقوع حادثه قبل از رسیدن آتش نشانی بتوانند خطر اولیه را فرو بنشانند.
سیده منیره قوامی سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین نیز افزود: تسهیلات ارایه شده توسط شهرداری برای ساخت و سازها برانگیزاننده نبوده و موانع فضای ساخت و ساز بیش از این تسهیلات است.
فرج الله فصیحی رامندی عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: باید برای ساختمان هایی که در آستانه گرفتن پایان کار قرار دارند و ضوابط جدید راه ‌پله و پله فرار شامل حالشان می‌شود، چاره ای اندیشید.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.