به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته شهر قزوین افزود: باید دید آیا حضور زنان در ورزشگاه ها و میادین ورزشی سفارش رسول خدا، فاطمه زهرا و ائمه اطهار است و آیا از حضور زنان در این اماکن خیری به آنها خواهد رسید؟
وی افزود: این رشته سر دراز دارد و به اینجا ختم نمی شود و دشمنان می خواهند سنگر به سنگر برای از میان بردن ارزش های اسلامی جلو آیند.
خطیب نماز جمعه شهر قزوین اضافه کرد: یک عده می خواهند تقوا و ارزش های اسلامی از میان برود و باید جلوی آنها را گرفت.
وی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری باید در برابر دشمنان قدرتمندانه ظاهر شده و برخورد عزتمندانه با آنها داشته باشیم افزود: هرچقدر قدرت نظام قوی تری در منطقه داشته باشیم و با عزم و اراده فرهنگی و معنوی بیشتری مقابل دشمنان ظاهر شویم موجب شکست دشمنان و کم آوردن آنها خواهد شد.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه تامین مواد اولیه برای تولید موجب رونق اقتصادی و رفع نیازهای مردم می شود، افزود: خوشبختانه کشور از نظر مواد اولیه غنی است و باید با مدیریت توانمند برای استفاده و بهره برداری از آنها اقدام کرده و در معیشت و زندگی مردم تحول ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: ما قدر کسانی که تمامی تلاش خود را برای خدمت به مردم صرف می کنند می دانیم اما مقابل کاخ نشینان، زیاده خواهان و دنیاپرستان که قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم را نمی دانند می ایستیم.
آیت الله عابدینی با محکوم کردن حادثه تروریسی میرجاوه افزود: متاسفانه همدستی چند تن از خائنان و منافقان با دشمنان موجب ربوده شدن 14 نفر از مرزبانان عزیز کشور شد که امیدواریم هرچه سریعتر شاهد بازگشت آنها در صحت و سلامت به وطن اسلامی باشیم.
وی با اشاره به حرکت تروریستی سعودی - آمریکایی برای کشتن جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی افزود: کسانی که مبادرت به این جنایت کرده اند به زودی رسوا شده و در سرازیری های هلاکت قرار می گیرند.
خطیب نماز جمعه شهر قزوین اضافه کرد: تمامی مردم جهان باید بدانند که آمریکا که دم از دموکراسی و حقوق بشر می زند با همدستی سعودی ها به این جنایت اقدام کرده اند و تمامی ادعاهای آنها درباره حقوق بشر و ... شعاری بیش نیست.
وی افزود: آمریکا و همپیمانان وی به دنبال حاکم کردن خفقان بر جهان هستند و البته این نوع حرکت ها موجب بیداری مردم و پریشانی ستمگرانی می شود که به هرحرکتی دست می زنند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه روایات زیادی برای پیاده روی اربعین وجود دارد، افزود: جابر بن عبدالله انصاری از اهالی کوفه اولین بنیان گذار این پیاده روی بود و ما نیز باید تلاش کنیم تا حد مقدور در آن شرکت کنیم.
وی با تاکید بر رعایت شعائر الهی افزود: کسی که شعائر الهی برای وی ارزشمند و مهم باشد دارای ایمان و تقوا بوده و از اختلاس، ظلم ، زمین خواری و تبعیض میان مردم خودداری می کند.
خطیب نماز جمعه شهر قزوین ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز یکی دیگر از مصداق های شعائر الهی است آنچانکه امام حسین (ع) با اهل بیت خود در این زمینه قیام کرد و جان خود را برای اسلام فدا نمود.
وی اضافه کرد: کسی که در میان مردم فریاد می زند نه غزه نه لبنان نشان می دهد که شعائر الهی برای آن فرد معنا ندارد و از تقوای الهی محروم است.
آیت الله عابدینی با اشاره به مناسب های هفته، یاد و خاطره آیت الله سید مصطفی خمینی، آیت الله مهدوی کنی، مرحوم آیت الله تهرانی و... را گرامی داشت و آمرزش و غفران الهی را برای آنها مسالت کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.