سیده حمیده زرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت بر این موضوع نمی تواند زیاد پیچیده باشد چرا که هدف تنها این است که بازنشستگان نباید در امور کاری و اجرایی به کار گرفته شوند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات می توانند به راحتی در این زمینه نظارت داشته باشند، تاکید کرد: مهمترین هدف اجرای این قانون تزریق نیروی مدیریتی جوان به دستگاه ها بوده و در این راستا دولت نیز باید در خصوص شایسته‌ سالاری در انتصابات دولتی به طور قاطع عمل کند.
زرآبادی اضافه کرد: با توجه به نیاز بدنه مدیریت کشور به نیروهای جوان، شاداب و پویا، انتظار داریم با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس، نیروهای جایگزین از افراد صاحب نظر، خلاق و شایسته انتخاب شوند و تنها به بهانه نداشتن تجربه آنان را به عقب نرانیم.
نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه به کارگیری نیروهای جوان در بدنه دستگاه های اجرایی یکی از خواسته های به حق مردم، به خصوص جوانان بوده، گفت: متاسفانه از گذشته ساز و کار مناسبی برای جذب نیروهای شایسته وجود نداشته و بسیاری از انتصابات نیز به صورت لابی صورت می گرفته و در این راه اولویت کشور نیز برای آنان به هیچ عنوان مهم نبوده است.
زرآبادی در پایان یادآور شد: امیدواریم طرح منع به کارگیری نیروهای بازنشسته که با بیش از 80درصد آرای نمایندگان مورد تصویب قرار گرفت بتواند جانی تازه به پیکره مدیریتی دستگاه های اجرایی کشور وارد سازد.
طرح منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی مرداد ماه سال جاری از سوی مجلس شورای اسلامی با 194 رای موافق، 36 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.