به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در دیدار با محمود نیلی رییس دانشگاه تهران که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: حضور دانشگاه تهران در 2 زمینه باستانی شناسی و کشاورزی در قزوین پایه و اساس خوبی برای تداوم همکاری های میان دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی است و قطعا همه مدیران استان نیز از این همکاری استقبال می کنند.
وی افزود: همه مدیران استان به شکلی دانشگاهی بوده یا هم اینک در دانشگاه حضور دارند و به قطع با نگاه مثبت برای تداوم همکاری دانشگاه و استان اقدام می کنند.
زاهدی با اشاره به درخواست دانشگاه تهران برای مرمت کاروانسرای محمدآباد افزود: این اثر تاریخی هم اکنون به عنوان خوابگاه مورد استفاده و بهره برداری استادان و دانشجویان باستان شناسی دانشگاه تهران است که با توجه به فرسودگی و قدمت اثر باید برای جلوگیری از هر خطر احتمالی مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.
استاندار افزود: باید برای مرمت، تجهیز و بهره برداری از کاروانسرا یک جلسه مشترک با حضور دانشگاه تهران، دستگاه های اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی استان و سرمایه گذار بخش خصوصی تشکیل شود تا با عقد قرارداد سه جانبه برای بازسازی و مرمت این اثر اقدام شود.
وی خاطر نشان کرد: جا به جایی جاده بویین زهرا – قزوین که از کنار این اثر تاریخی عبور کرده و موجب آسیب به کاروانسرای محمدآباد می شود از درخواست های دیگر دانشگاه تهران است که باید مطالعات اجرایی آن امسال انجام شده و سال بعد برای این جابه جایی اقدام شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.