به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد کشاورزی در شهرستان های تاکستان و بویین زهرا افزود: کم آبی کشاورزی استان را به خطر انداخته است بنابراین باید با تسریع در اجرای گلخانه ها این تهدید را رفع کنیم.
وی خاطر نشان کرد: تسهیلات بانکی کم بهره در نظر گرفته شده در این حوزه بی سابقه است و متقاضیان سرمایه گذاری می توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی در صورت داشتن شرایط لازم از این مزایا بهره مند شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: تمام بانک ها و دستگاه های اجرایی ذیربط ملزم به همکاری با سرمایه گذاران این بخش هستند.
حبیبی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: نمی توانیم زمان را از دست داده و منتظر اتمام ذخایر آب های زیر زمینی در قزوین باشیم و از این جهت تمام همت خود را در جهت استفاده صحیح از این نعمت خدادادی باید به کار بگیریم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این بازدید گفت: آب سرمایه ملی است و باید با استفاده صحیح از آن، فرصت استفاده مطلوب از این نعمت بزرگ را در اختیار آیندگان نیز قرار دهیم.
فاطمه خمسه افزود: سازمان جهاد کشاورزی هیچ محدودیتی در توسعه گلخانه ها نداشته و از طرح های مربوط به این بخش به شکل دوچندان حمایت می کند.
وی با بیان اینکه دولت بیشترین توان خود در حوزه کشاورزی معطوف به اجرای طرح های آبیاری نوین کرده است، خاطر نشان کرد: بیشترین تسهیلات سازمان جهاد کشاورزی به این حوزه اختصاص دارد.
خمسه یادآور شد: تاکنون حدود 45 هزار هکتار از مزارع و باغات استان قزوین به روش های نوین آبیاری تجهیز شده اند.
این مسدول، مدیریت بهینه منابع آبی در بخش کشاورزی را از اولویت های استان دانست و گفت: از آنجا که 91 درصد مصرف آب قزوین به کشاورزی اختصاص دارد برای کاهش کشت محصولات پر آب بر اقدام کرده ایم و در این راستا امسال کشت گوجه فرنگی در استان 2 هزار هکتار کمتر از سال گذشته بود.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.