به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز یکشنبه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقات و امور خیریه قزوین در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، حدود 2 هزار دانش آموز مقاطع متوسطه دوره اول و دوم شهر قزوین با بستن سربندهای منقش به نام حضرت سید الشهدا (ع) و ائمه اطهار (ع) از نواحی یک و 2 آموزش و پرورش فریاد 'لبیک یا حسین' سر دادند.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در حاشیه این مراسم، تبیین نقش حضرت قاسم بن الحسن (ع) در کربلا و معرفی معارف والای نهضت عاشورا به دانش آموزان را از اهداف مهم این سوگواره عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان با حضور در این همایش اعلام می کنند با همه وجود خویش در دفاع از ارزش های دینی و قرار گیری در رکاب امام حسین (ع) آماده هستند.
سالار قاسمی با بیان اینکه باید از وقایع مربوط به نهضت امام حسین (ع) به خوبی درس بگیریم، افزود: در حماسه عاشورا وقتی یک نوجوان 13 ساله از شهادت به عنوان طعمی شیرین تر از عسل یاد می کند نشان دهنده اوج عزت و شهامت او بوده و چه خوب است که نسل نوجوان امروز نیز با چنین معرفتی آشنا شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: نهضت عاشورای امام حسین (ع) واقعه ای بسیار پیچیده در طول تاریخ است که ابعاد مختلف آن برای دانش آموزان و نسل امروز باید شناسانده و تبیین شود.
وی، نقش آموزش و پرورش و معلمان را در آشناسازی و الگوگیری نسل جدید با معارف والای اهل بیت عصمت و طهارت برجسته و ویژه دانست و افزود:امیدواریم دانش آموزان ما با الگوگیری از سیره حضرت قاسم (ع) در مسیری متعالی و ارزشمند قرار گیرند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.