در این مطلب مینودر که به قلم نیایش معصومی نوشته شده خبرنگار مینودر گفت و گویی با رضا یوسفی یکی از کارشناسان اجتماعی داشته که وی در آن گفته است: یکی از مولفه های کلیدی در برقراری ارتباط به طور عام و در خانواده به طور خاص متعهد بودن به رابطه است، تعهد به این معنا که زوجین در یک رابطه دو طرفه و داد و ستد به یکدیگر متعهد باشند.
این کارشناس بلوغ فکری و عاطفی و مسئولیت پذیری جوانان را یکی از شرایط وجود تعهد در خانواده دانسته و افزوده است: مسئولیت پذیری موجب می شود دو طرف صادقانه با یکدیگر تعامل داشته و حقوق یکدیگر را در جریان تعاملات خانوادگی رعایت کنند.
یوسفی با بیان اینکه بحران تعهد به شکل های مختلف می تواند خود را نشان بدهد ولی بارزترین و خطرناک ترین شکل آن ایجاد روابط فرازناشوی از طرف زوجین است که متاسفانه طی سال های اخیر این رفتار رشد چشمگیری در استان داشته است، رفتاری که به افزایش خشونت و ناسازگاری و در نهایت افزایش طلاق در سطح استان منجر شده است.
نشریه مینودر همچنین در مطلب دیگری به قلم محبوبه امیدوار به حضور فرمایشی زنان در آمار اشتغال پرداخته و در بخشی از آن نوشته است متاسفانه اعتقاد غلط به نابرابری مردان و زنان از نظر قوای جسمی و حتی فکری سبب بسته شدن درهای بسیاری از مشاغل به روی زنان شده است.
نگارنده این مطلب افزوده است از عوامل موثر در نرخ اشتغال زنان می توان به مواردی از جمله شرایط اجتماعی و فرهنگی مربوط به نگرش مردم و فراهم ساختن بسترهای مناسب توسط دولت ها در زمینه های فرهنگ سازی برای اشتغال زنان است اشاره کرد که در استان های سنتی چون قزوین این دست از نگرش ها پررنگ تر از مرکز سیاسی کشور خودنمایی می کند.
با توجه به اینکه 60درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند، تاثیرات این معضل بر تشدید نزخ بیکاری زنان جامعه، امری انکارناپذیر است و در نهایت تاثیرات مقطعی برنامه ریزی های کوتاه مدت و سطحی که امروزه گریبان گیر جوامع و دولت هاست، فقط از شدت بار منفی این معضل می کاهد.
این مطلب افزوده است اگر از چند پست فرمایشی در استان بگذریم هنوز زنان تا رسیدن به مقصد راه طولانی در پیش دارند.
پایلوت شدن قزوین در درمان الکترونیکی به نقل از معاون استاندار و پرونده احتکار 800 دستگاه خودرو روی میز دادستان از دیگر عناوین این شماره مینودر است.
هفته نامه مینودر به سردبیری عاطفه مشایخ در قزوین منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.