به گزارش ایرنا، معاون امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در افتتاحیه این دوره آموزشی گفت: طرح ملی توان افزایی بانوان با رویکرد کارآفرینی و کسب و کار با همکاری معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری، بنیاد توسعه و تعاون بانوان جوان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اجرا می شود.
زهرا آتشگران افزود: مخاطبان این طرح 100بانوی جوان در سنین 20 تا 40 سال هستند که قبلا بر اساس فراخوانی که داده شده است، ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: این کارگاه با رویکرد آموزش و مشاوره و به منظور آگاه سازی مخاطبان از فرصت های کسب و کار، فرایند شکل گیری کسب و کار و ترغیب مخاطبان به کارآفرینی و شکوفایی ایده های جوانان و عملیاتی کردن آنها به مدت سه روز برگزار می شود.
آتشگران با بیان اینکه در واقع جامعه هدف ما زنان و جوانانی هستند که صاحب ایده بوده و علاقه مند به راه اندازی کسب و کار هستند، گفت: روز نخست این کارگاه با حضور کتایون سپهری عضو انجمن زنان مدیر کارآفرین به صورت آموزشی برگزار می شود و روز دوم مصاحبه بیست دقیقه ای برای هرکدام از شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و در نهایت در سومین روز کار گروهی انجام می شود.
وی اظهار داشت: امروزه یکی از مهم ترین معیارها برای سنجش توسعه یافتگی هرکشوری میزان اهمیت و اعتبار زنان آن جامعه است چرا که برای تحقق توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی اگر به زنان به عنوان نیرویی فعال و سازنده نگاه شود بدون شک تاثیر زیادی بر توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.
این مسئول با تاکید بر اینکه نقش زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور انکارناپذیر است، یادآور شد: با وجود آن که نیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند و دو سوم ساعات کار توسط این قشر است اما فقط یک دهم در آمد به زنان اختصاص می یابد.
وی اظهار داشت: زنان می توانند در فعالیت های اقتصادی سهیم شده و با کسب آموزش ها و توانمندسازی آنها در ایجاد کسب و کارها در بالا بردن سطح تولید و بهره وری کشور سهم به سزایی داشته باشند.
آتشگران خاطرنشان کرد: در همین راستا اداره کل امور بانوان استانداری قزوین در سال جاری اقدام های موثری انجام داده که مهم ترین آنها تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی زنان متشکل از 10 کمیته از جمله کمیته اشتغال و کارآفرینی بانوان است.
وی ادامه داد: پیش از این با وجود موقعیت صنعتی استان قزوین و وجود بانوان توانمند در این عرصه هیچ بانک اطلاعاتی از این افراد جمع آوری نشده بود اما در حال حاضر با همت کمیته اشتغال و کارآفرینی تهیه بانک اطلاعاتی آغاز شده است.
آتشگران در ادامه با اشاره به سایر فعالیت های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، گفت:به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات بانوان کارآفرین 2 تن از بانوان موفق این حوزه از کشورهای ترکیه و چین طی ماه های اخیر به قزوین سفر کرده و تجربیات خود را در این حوزه به اشتراک گذاشتند.
این مسئول اضافه کرد: کمک به ایده یابی کارآفرین ها با معرفی استارت آپ ها از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این خصوص بوده است.
معاون اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: همچنین طی نشستی با پارک علم و فناوری، مسایل و مشکلات بانوان در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مورد بررسی و عارضه یابی قرار گرفته است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.