به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در بازدید از دانشگاه پیام نور قزوین اظهار داشت: فعالیت دانشگاه ها باید علاوه بر کمک به رشد علمی و فناوری کشور به گونه ای باشد که به ایجاد فرصت های شغلی در سطح جامعه نیز کمک کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها نباید تنها به فکر جذب دانشجو و کسب درآمد بیشتر باشند، تاکید کرد: چنین دیدگاه و رویکردی شاید در کوتاه مدت دارای سود و صرفه باشد اما در دراز مدت هم برای کشور و هم خود دانشگاه ها آسیب زا خواهد بود.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین، دانشگاه ها باید در کنار مسایل تئوری دانشجویان را به گونه ای تربیت کنند تا آنان بتوانند گلیم خود را بیرون از محیط دانشگاه از آب بیرون کشیده و به تولید علم بپردازند.
این مسئول با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله دغدغه های جدی دولت به شمار می رود، یادآور شد: در این رابطه باید شاهد کمک دانشگاه ها و بخش خصوصی باشیم چرا که فعالیت های دولت در این رابطه به تنهایی کافی نخواهد بود.
حبیبی با بیان اینکه کارکرد دانشگاه ها همچنین باید به گونه ای باشد که با تولید علم و فناوری، نیازهای جامعه را در ابعاد مختلف پاسخ بگوید، افزود: کمکی که دانشگاه ها در این عرصه می توانند به ما داشته باشند تربیت مناسب دانشجو و ایجاد رشته های دانشگاهی متناسب با شرایط روز جامعه و فناوری های نوین است.
وی در پایان از دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور یاد کرد که آن را باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های علم و دانش دانست.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.