به گزارش ایرنا، محمد اسدی روز یکشنبه در همایش پیاده روی خانوادگی مستمری بگیران و آیین تکریم منتخبان بازنشسته استانی که در استادیوم 15 هزار نفری برگزار شد افزود: از استان قزوین نیز سالانه حدود 700 نفر در این طرح به مشهد مقدس اعزام می شوند اما از 2 سال گذشته تلاش کرده ایم سهمیه استان را به یک هزار و 200 زائر افزایش دهیم.
دبیرکانون عالی بازنشستگان کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر با توجه به تورم موجود حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران جوابگوی نیازهای آنها حتی کرایه یک واحد مسکونی نیز نیست و باید مسئولان برای حل این مشکل چاره ای بیندیشند.
وی اضافه کرد: حدود سه میلیون و 400 هزار نفر بازنشسته در کشور وجود دارد که ماهانه 50 هزار میلیارد ریال برای حقوق آنها پرداخت می شود.
اسدی با بیان اینکه 70 هزار بازنشسته قزوین بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد ریال حقوق دریافت می کنند افزود: بازنشستگان امروز در بخش های مختلف با تنگناهای اقتصادی و شرایط معیشتی سختی مواجه هستند و از مسئولان انتظار می رود برای حل مشکلات این قشر توجه بیشتری داشته باشند.
وی افزود: مردم و بازنشستگان از مسئولان نظام انتظار دارند صادق باشند و از وعده های غیر عملیاتی که موجب بدبینی و بی اعتمادی مردم می شود اجتناب نمایند.
اسدی با اشاره به دغدغه های مهم بازنشستگان افزود: اجرا نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت نشدن به موقع آن و همچنین خروج 100 قلم دارو از تعهدات بیمه ها از جمله دغدغه های مستمری بگیران است که امیدواریم با نگاه مثبت مسئولان شاهد رفع آنها باشیم.
در ادامه این مراسم که سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند از محمد اسدی به عنوان بازنشسته نمونه کشوری و سید ابوالقاسم هاشمی و قاسم غیاثوند به عنوان بازنشستگان نمونه استانی تجلیل شد.
استان قزوین 70 هزار بازنشسته دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.