گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

خجسته عید خداوند عز و جاه آمد ...

حجت الاسلام و المسلمین نوراللهیان در گفت و گو با جماران: امام زمانی که می خواهد سوار بر اسب و با شمشیر بیاید، نداریم/ نباید مسائل را بدون بیان توضیحات روشنگر، به نسل جدید ارائه داد/ توسعه شگرف رسانه ها و دانش روز، دراختیار امام عصر خواهد بود

« ما امام زمانی که می خواهد با شمشیر بیاید و سوار بر اسب باشد و 313 نفر همراه او باشند و وارد مسجدالحرام شود و پشت به دیوار کعبه سخنرانی کند، معرفی میکنیم. چنین امام زمانی ، در همان دقایق اول، همراه با همه یارانش، با همان سلاح های عربستان کشته خواهند شد! باید توجه داشت که ما با نسلی روبرو هستیم که راجع به امام عصر(عج)، صدها سوال اساسی دارد.»

حجت الاسلام و المسلمین نوراللهیان با تاکید بر اینکه نباید مسائل را بدون بیان توضیحات روشنگر، به نسل جدید ارائه داد گفت: امام عصر، با اعجازهایی بزرگتر از آنچه که پیامبران داشته اند، دست به حرکتی بسیار عملی و با تضمین موفقیت خواهند زد و انشالله به زودی شاهد آن روز باشیم. بر ما و حوزه های علمیه ماست که در این دوران برای نسل جوان تحصیلکرده به صورت علمی و منطقی، موضوع ظهور امام عصر را تبیین کنیم. زیرا در بیان صحیح امر انتظار و ابلاغ به جوامع گوناگون، امروز هیچ عذری ازفرهیختگان پذیرفته نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوراللهیان، رئیس پیشین سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور، در گفت و گو با جماران، ضمن تبریک به مناسب عید نیمه شعبان و میلاد امام عصر (عج) در این شب و روز، اظهارات خود را با این ابیات آغاز کرد که؛ خجسته عید خداوند عز و جاه آمد خبر به ملک و ملت دهید شاه آمد /  مه دوازدهم همچو بدر چهاردهم /  به شام پانزدهم، وقت صبحگاه آمد.

ضرورت آگاهی رسانی نسبت به واقعه عظیمی که در راه است

وی با بیان اینکه نیمه شعبان، فرصت بسیار استثنایی و بزرگ است که برماست ، به ابعادی از واقعه عظیمی که درراه است و جهان باید در عصر ظهور، آن واقعه و آن حادثه و خبر بزرگ را شاهد باشد بپردازیم تا خود را آماده چنان شرایطی کند، بنابراین رسانه هایی که رسالت عظیم انسانی دارند، باید در فرصت نیمه شعبان از این اتفاقی که آینده جهان را تحت تاثیر خواهد داد، به درستی آگاهی دهند و درباره ابعاد آن و سوالات و مباحث ناگفته زیادی که دارد که همراه با ابهاماتی است، به صورتی علمی، منطقی و با برهان و استدلال اطلاع رسانی کنند.

امام عصر، 1200 سال، همراه با تحولات عظیم جهانی زندگی کرده است

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام عصر(عج)، به عنوان انسانی با استعداد و هوشی سرشار و مستظهر به عنایت ویژه الهی، در 1200 سالی که از عمر مبارکشان می گذرد، همواره همراه و همگام با همه تحولات عظیم  جهانی، چه آنها که اتفاق افتاده و چه آنها که در حال رخ دادن است، شبانه روز زندگی کرده است. در همه دوره ها، با پیشرفت دانش و تکنولوژی گام به گام حرکت کرده و حتی امروز که صحبت از تحول بسیار بزرگی است که هوش مصنوعی در زندگی انسان ها ایجاد کرده و خواهد کرد. حضرت  در کنار همهٔ این تحولات بزرگ، زیست کرده است، اینها مسائلی نیست که از دید انسانی که برای رهبری و اداره و اصلاح جهان، آن هم در گستره آفرینش آمده و می خواهد نظام جدیدی ایجاد کند و انسانهای شایسته، دانا و دانشمندی را برای اداره جهان حاکم کند، مغفول مانده باشد.

امام زمانی که می خواهد سوار بر اسب و با شمشیر بیاید، نداریم

نوراللهیان تاکید کرد: ما امام زمانی که می خواهد با شمشیر بیاید و سوار بر اسب باشد و 313 نفر همراه او باشند و وارد مسجدالحرام شود و پشت به دیوار کعبه سخنرانی کند، معرفی میکنیم. چنین امام زمانی ، در همان دقایق اول، همراه با همه یارانش،  با همان سلاح های عربستان کشته خواهند شد! باید توجه داشت که ما با نسلی روبرو هستیم که راجع به امام عصر(عج)، صدها سوال اساسی دارد.

«اسب» و «شمشیر» نماد هستند

وی توضیح داد: پیشوایان ما در حالی از «اسب» سخن گفته اند، که قوی ترین وسیله حمل و نقل و مرکب موجود در آن زمان بوده است؛ اکنون باید دانست که این کلمه  نماد قدرت است. یا وقتی از «شمشیر» سخن گفته شده، در واقع معنایی استعاره ای دارد یعنی عالی ترین سلاح کارسازعصر در دفاع از هر گونه تهاجم و حمله  که باید ما را برای دفاع در جهان اتمی مسلح کندمقصدو منظوراست که آن توان نظامی جبهه ایمان راتقویت و مدافعان فضیلت را همراهی کند.

ساده‌اندیشانه تصور کردیم که امام در محلی می نشینند و دست مبارکشان را بر سر تک تک مردم می گذارند

رئیس پیشین سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور، با اشاره به احادیثی که عنوان کره اند علم و دانش 27 بخش دارد و تاکنون تنها 2 بخش آن در اختیار بشر قرار گرفته است و با ظهور امام زمان(ع)، تمام این 27 بخش دانش بشری تکمیل و توسعه می یابد و فراگیر می شود، اضافه کرد: در روایات آمده که امام دست بر سر مردم می گذارند آنگاه عقل ها و اندیشه ها رشد می کنند. ما ساده‌اندیشانه تصور کردیم که امام در محلی می نشینند و دست مبارکشان را بر سر تک تک مردم می گذارند و دانش وارد مغز آنها می شود. در حالی که اینگونه نیست، آن موعود بزرگ با ظهورش به جای طرح بسیاری از مباحث بی ارزش، دست روی اندیشه ها و مغز بشر گذاشته به گسترش دانش بشری می پردازد. نظام آن رهبرعزیز، نظامی نیست که در  جهان به یک سلسله مسائل بیهوده و کم ارزش بپردازد، بلکه با بلوغ فکری که ایجاد می شود تحول شگرف اندیشه ای، عقلی و فلسفی جهان را مدنظرمی گیرد، جهان جهان دیگری خواهد شد و تحول در تمامی عرصه ها ایجادخواهد شد!

نوراللهیان با بیان اینکه باید دید آنها که به ما بشارت ظهور مهدی دادند، در چه زمانی و با چه سطحی از درک بشر صحبت می کردند، وی خاطرنشان کرد: مخاطبان ١٤ قرن قبل انسانهای معمولی و فاقد سوادی بوده اند. امروز تحولات اروپا وغرب را که درنظر می گیریم روشن می شود که برای هرکسی که مدعی راهبری شایسته این روزگار باشد باید چه ظرفیت های عظیم و علم و اطلاع وافری در او جمع باشد.

وی ادامه داد: همزمانی ظهور اسلام با عصر انوشیروان، زمانی که شهروندان ایرانی اجازه ندارند دانش بیاموزند و سواد داشته باشند!  پیامبر دانش دوست اسلام پرچم  دفاع از علم، آموزش و پژوهش را در مدینة النبی  با عزت به دست می گیرد و یک جامعه مدنی پدید می آورد، و جهان شاهد است درهمان قرون اولیهٔ اسلام، ایران مهد عظیم ترین تمدن بشری می شود، بزرگان و امامان و پیشوایان ما  که با زبان قوم  خود سخن می گفته اند، توضیح می داده اند که موعود منتظر از خاندان همین پیامبر با زمینه سازی عظیمی ظهور می کند که چشم جهانیان را روشن خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن مرور پیشرفت تکنولوژی درهمهٔ زمینه ها، ساخت انواع سلاح های کشتارجمعی، فضاپیماهای مدرن، تسخیرکرات آسمانی  و اکتشافات ونفوذ تا قعراقیانوس ها و این همه  دستاورد جدید، یادآورشد: تا زمانی که بشر این ابزارها را ندید، نمی توانست تصور کند که آنها چه تغییراتی در زندگی ایجاد خواهند کرد، بنابراین مثلا نمی شد صد سال قبل از فضاپیماها و تحولاتی که ایجاد می کنند سخن گفت. انبیاء الهی و رهبران آسمانی که سرآمدان دانش،علم، فهم و بینش عمیق بودند آینده بشر را پیش بینی می کردند، ونسخه های شفابخش برای زیست درست انسان ارایه می دادند.

نباید مسائل را بدون بیان توضیحات روشنگر، به نسل جدید ارائه داد

نوراللهیان با تاکید بر اینکه نباید مسائل را بدون بیان توضیحات روشنگر، به نسل جدید ارائه داد، به بیان گفتار و روایاتی از ائمه علیهم السلام پرداخت که در آنها سخن از زمینه های ظهور امام زمان(عج) با ادبیات کهن آمده است و توضیح داد: هم اینک که بیش از 1430 سال از رحلت رسول اکرم(ص) گذشته است.  بشارات نبوی راکه بشر این عصر می شنود در برابرعظمت آن نگاه نافذ سرتعظیم فرود می آورد.

وقتی دعوت هدایتگری از خاندان وحی از رسانه ها پخش شد، به سوی او بیایید

وی سپس به بیان نمونه هائی ازاین دست معارف پرداخت، و گفت: در کتاب «عیون اخبار الرضا» که کتابی با قدمت بیش از 1100 ساله است و ابن بابویه شیخ صدوق به عنوان یکی از بزرگان نیمه اول قرن چهارم این کتاب را تالیف کرده ، آمده است که پیامبر فرمودند « لا تقوم الساعة حتی یقوم القائم بالحق منا، و ذلک حین یاذن الله، عزوجل،»  قیامت برپا نخواهد شد، مگر اینکه قائم بر حق ما قیام کند و این وقتی است که خدای بزرگ، اذن می دهد و هر کس که از مهدی ما تبعیت کند، اهل نجات است ، هر که به این واقعه عظیم پشت کند، اهل هلاکت است. این خبر غیبی است. درک آن هم برای آن زمان راحت نبود، اما چون از لسان پیامبر صادق بیان شده و مردم هم به ایشان ایمان داشتند ، ثبت و ضبط می کردند.  حضرت  بعد تعبیرشان را عجیب تر کردند، « الله الله عبادالله! فأتوه و لو حبوا علی الثلج، فانه خلیفة الله عزوجل، و خلیفتی» خدای را ، خدای را، بندگان خدا، حرمت بگذارید... به این گفته  پیامبرتان ، و به این مطلب توجه کنید، وقتی  دعوت هدایتگری از خاندان وحی را شنیدید، و اعلام دعوت ایشان از رسانه ها پخش شد، به سوی او بیایید و در انتظارعظیم ترین تحول آن عصرباشید.

توسعه شگرف رسانه ها، در اختیار رساندن پیام عظیم امام عصر برای جهانیان

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در روایات آمده که امام زمان در زمان ظهور، نخستین سخنرانی اعلامی که می کنند همه جهان می شنوند ومی فهمند، گفت: آیا صد سال پیش می شد درک کرد که چگونه می شود که یک سخنرانی انجام شود و همه جهان آن را متوجه شوند. اما امروز می دانیم، این امر با توجه به توسعه شگرف رسانه با ترجمه های همزمان محقق خواهد شد و ما امروزه شاهد هستیم که از امکانات ماهواره چقدر راحت برای خبررسانی استفاده می شود، آیا امام زمان عجل الله فرجه  ازاین ابزار به خوبی استفاده نخواهند کرد؟ آنگاه که پدیده عظیمی مثل حضورموکب نور در جهان رخ می دهد، همه رسانه ها در انتشار آن سهیم خواهند بود و پیامبر هم می فرمایند وقتی صدای او را می شنوید، به سخنان اوگوش دهید، به او لبیک بگویید و پاسخ دهید، ولو اینکه باید از کوهستانهای پربرف و کویرها و مسیرهای سخت عبور کنید، چون او یک انسان معمولی نیست و بلکه خلیفه و جانشین خداوند روی زمین است، او نمایندگی از سوی خدا دارد و جانشین من خواهد بود. این اتفاق بسیار بزرگی است.

نوراللهیان در ادامه گفت و گوی خود با جماران، به روایتی ازجابر اشاره کرد و افزود:  او می گوید مدینه وارد بر حضرت فاطمه(س) شدم، دیدم لوحه ای در محضر ایشان است. آن را به من نشان دادند، من دیدم که اسامی یازده تن از فرزندان حضرت فاطمه(ع) بر آن لوحه ثبت شده و نوشته شده است که « و اعطیتک (یا محمد) من اخرج من صلبها احد عشر مهدیّاً کلّهم من ذریّتک،من البکر البتول.. » یعنی ای پیامبر ما به تو عطا کردیم پاکان و کسانی که از نسل علی (ع) خواهند بود، همه هدایت گر هستند همه از ذریه تو و از فاطمه مبارکه هستند.

بهره گیری امام عصر از علم و دانش پیشرفته زمان

وی افزود: خداوند متعال در ادامه می فرمایند که « آخر رجلٍ منهم انجی به من الهلکة، و أهدی به من الضّلالة، و ابرء به من العمی، و لاطهّرنّ الارض باخرهم من أعدائی، و لا ملّکنّه مشارق الارض و مغاربها، و لا سخّرنّ له الرّیاح، و لارکّضنّ له السّحاب، و لارقّینه فی الاسباب، و لأنصرنّه بجندی، و لامدّننه بملائکتی، حتی یعلن دعوتی، و یجمع الخلق علی توحیدی....» آخرین مهدی آنها، نجات بخش جهان است و به برکت او از همه بدی ها و هلاکت ها نجات می یابند. فضای هدایت گری را ایجاد می کند و من او را تمکن می دهم. او را موفق می کنم بر شرق و غرب عالم. این بشارت ها بسیار عجیب هستند. در چهارده قرن قبل این مسائل نقل شده و کتابهایی که اینها را نقل کرده اند، خود هزار سال سابقه دارند.  در این حدیث گفته شده که ما همه ابر و باد و مه خورشید و فلک را در اختیار او قرار می دهیم، یعنی این شخصیت، با دانش و علم پیشرفته زمان ظهور می کند و سپس در جامعه، برنامه های خود را پیاده خواهد کرد. ابرها در اختیار او هستند. همان طور که در اختیار سلیمان پیامبر قرار گرفتند. فضا در تسخیر اوست.

با امدادهای غیبی هم حرکت امام زمان(ع) پشتیبانی خواهد شد

نوراللهیان تاکید کرد: در این روایت آمده است که همه چیز از طریق اسباب و بر اساس علت و معلول و ابزار  پیش می رود. ولی جابر بدان که پدرم پیامبر، از قول خدای تعال که به او وحی کرد، فرمود که با امدادهای غیبی هم حرکت امام زمان(ع) پشتیبانی خواهد شد. قاعدتا رسولان الهی امداد غیبی داشته اند و ماموریتهای آسمانی برای رساندن آن پیام به فرشتگان الهی داده می شود تا برنامه خود را اعلام کند و برنامه های حیات بخش خویش را به گوش همه جهانیان برساند.

اینکه بلاد عربی و اسلامی به ویژه مکه در اختیار امام(عج) قرارمی گیرد، ازاخبارغیبی مسلم است

این استاد حوزه و دانشگاه به روایاتی که شب نیمه شعبان را شب قدر دانسته اند اشاره کرد و با مرور آیاتی از سوره قدر درباره نزول ملائکه و روح الامین در این شب به اذن خدا، با بیان اینکه  سوره قدر، سوره امام زمان است، ادامه داد: بخش اندکی از پیشگوئی ها اکنون روشن شده است. اینکه فضای بلاد عربی و اسلامی به ویژه مکه در اختیار امام(عج) قرارمیگیرد ازاخبارغیبی مسلم است. در روایات داریم که 313 نفر که با امام می آیند، کابینه حضرت هستند. عین این عبارت در روایت آمده که «و هم وزرائهٔ» یعنی آنها وزیران کابینه هستند. وآنان مغزهای متفکرو بزرگان و برجسته گانی هستند که از بین ملتها انتخاب می شوند و عمدتا هم از غیر عرب هستند. حتی در روایات داریم که در این کابینه بزرگ، 50 نفر از بانوان هستند. 50 وزیر زن برای اینکه با توجه به مسائل بانوان و خوی و خصلت این جنس مکرم و محترم، تحولاتی که باید در آن عصر اتفاق بیفتد راخودخانوم ها بررسی کنند و مصوبات را دقیق و درست و منطبق با نیازهای بانوان پیش ببرند.

ظهور بایدانشاالله در همین عصر قریب به ما باشد

رئیس پیشین سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور، توضیح داد: به موجب این حدیث شریف نبوی، این ظهور باید انشاالله در همین عصر قریب به ما باشد، انشالله. خداوند بر ما منت بگذارد و جمال دل آرا و زیبای امام عصر را ببینیم و ما شاهد عصر ظهور و پایان انتظار باشیم.

برای عدالت گستری، علم دوره ظهور در کنترل و تحت مدیریت امام معصوم قرار خواهد گرفت

نوراللهیان با بیان اینکه این روایات نشان می دهد که پیامبر توجه داده اند که عمر امام عصر (ع)، عمری طولانی خواهد بود و ظهور در زمانی که فضا در تسخیر بشر قرار گرفته انجام می شود، به اکتشافات بشر در گستره فضا و عمق دریاها  اشاره کرد و گفت: دانش امروز و علم آن روز که امام(عج) می آیند، در کنترل و تحت مدیریت یک انسان شایسته و کامل که معصوم از خطاست قرار خواهد گرفت اوکه دیکتاتور و قدرت طلب نیست و با برنامه، مساوات، برابری و عدالت را بر همه فضای گیتی حاکم می کند. در آن دوره، اینگونه نیست که سفره مردم غزه، خون، و درد و رنج باشد و سفره اسرائیل که سراپا جنایت است، پر از لذیذترین غذاها. او نظامی عدالت گستر را حاکم خواهد کرد.

وی ادامه داد: امکاناتی که امروز در اختیار قدرتهای بزرگ و نظام ناعادلانه مسلط قرار گرفته است، آن روز در اختیار ولی الله، نمایندهٔ الله ، موعود امم و پیشوای عدالت گستر قرار می گیرد. بادها در تسخیر او و آفاق آسمانها همانند کره زمین، در اختیار ارتش فضایی حضرت است. کسی که ماموریت دارد همه  را به سمت زندگی برخورداراز حال رفاه که عدالت در آن ایجاد شده و همگان از دسترسی به نیاز مسکن، شغل مناسب، و ارزاق عمومی برخوردارند و در آن جامعه اخلاق حاکم است، همه  ابزارهای رشد و تعالی و حرکت برمبنای عدالت را در اختیار دارند.

مگر پیامبر با کشتار کشورها و دلها را تسخیر کرد!

این استاد دانشگاه با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر اینکه امام زمان دست به کشتار می زند، گفت: مگر پیامبر با کشتار کشورها و دلها را تسخیر کرد! پیشرفتهای اسلام را ببینید، در آن دوره، قدرتهای برتر جهان، از جمله دو امپراطوری عظیم، در حوزهٔ اسلام قرار گرفت ومسلمین به این موقعیت رسیدند!

حدیث عجیب امام علی درباره امام زمان(عج)

رئیس پیشین سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور، به حدیثی از امام علی (ع) که در کتاب «غیبت نعمانی» که بیش از هزار سال از وفات مولف دانشمند آن گذشته است اشاره کرد و اظهارداشت: امیر مومنان در این حدیث عجیب می فرمایند؛ « حتی اذا غاب المغیب من ولده...» یعنی  حاکم بیدادگر دستور جلب و دستگیری یازدهمین فرزند من که مهدی است صادر می کند و او لزوما باید در پرده غیبت قرار گیرد و از  دید ناظران ناپدید شود تا دشمن نتواند به این ذخیرهٔ بزرگ الهی صدمه بزند و او را به شهادت برساند. البته مردم او را نمی بینند، اما خواصی همیشه با او هستند. حتی شک و تردید در جامعه پدید می آید. «فو رب علی». این جمله در عربی جمله با عظمتی است.

نوراللهیان توضیح داد: امام علی (ع) می فرمایند، به خدای علی سوگند « ان حجتها علیها قائمه» بر روی این زمین، حجت خدا وجود دارد و قائم است. در تمام این راه ها تردد دارد و قدرت ورود و خروج دارد. ما یک روز باید به جامعه بگوییم، «طی الارض» که کسی با طی کردن زمین از یک سوی عالم به سوی دیگر حرکت کند، امروز چندان لازم نیست، هر چند که غیب عالم دست اندرکار است. اما با پیشرفتی که درعصر فضا انجام شده است، امکان تردد سریع از شرق به غرب عالم هم فراهم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امام زمان اکنون درمیان ما، سرزمین ها و کوچه و خیابانهای ما تردد می کنند، امام علی فرمودند «قدرتهایی در زمان ظهور آن حضرت تسخیر می شود که می توانند به شرق و غرب درلحظه پیام و کلامشان را برسانند.» آیا واضح تر از این می شود که در کلام حضرت بیاید. اما آن زمان این پیشرفتها، در باور جامعه نبوده است. آن زمان که امام علی(ع) نمی توانستند به این پیشرفتها اشاره کنند، چرا که جامعه درک نمی کرده است و حق هم با جامعه و مردم بوده است؛ چرا که پیشرفت حیرت انگیز بشر پیش مقدمه ظهور آن انسان عدالت گستر است که همه این قدرتها را در امر اصلاح بشر به کارگیرد.

وقتی امام زمان می آیند، از آسمان هم پیامهای آسمانی به گوش مردم می رسد

این استاد دانشگاه اضافه کرد: «تَری و لاتُری» به این معناست که امام عصر اکنون هستند و تحولات را می بینند، اما خود حضرت از دیده ها پنهان هستند تا در دید دستگاه های امنیتی کشورهای متخاصم قرارنگیرند و زمان تحقق آن وعده آسمانی برسد. البته وقتی امام زمان می آیند، از آسمان هم پیامهای آسمانی به گوش مردم می رسد که برنامه هایشان را عنوان می کنند و می گویند آمادگی داشته باشید. خداوند در روی زمین، عده ای را همراه امام زمان دارد که فعلا آنها را از چشم مردم مخفی نگه داشته تا آنها را برای روز موعود و اصلی، در دید جامعه قرار دهند.

امکان ندارد امام عصر برای جلوگیری از گرمایش زمین و محیط زیست و ایجاد عدالت بی برنامه باشند

نوراللهیان با تاکید بر اینکه این بحث بسیار مفصل و دقیق است، گفت: اگر شعار یک رهبر، رهبری برهمه جهان است، باید برنامه سنجیده و متناسب با زمان ارائه کند و هر کدام از سخنانش، باید پاسخی به یک نیاز اصلی جامعه باشد تا عقل بشر، ادعای او را خوب ادراک کند و قانع شود. امام زمان باید برای محیط زیست، منابع زیرزمینی، معادن و همه ذخایر طبیعت و حفظ مراتع در حال نابودی جهان برنامه داشته باشد. آن رهبر جهانی باید برای جلوگیری از گرمایش زمین، برنامه ارائه دهد. امکان ندارد برای رفع فقر در میان ملتهای محروم جهان، از جمله آفریقای مظلوم، بی برنامه باشد. برای مهاجرت و ایجاد جهانی عاری از سلاحهای اتمی، جلوگیری ازاختلاس، و فساد، ربا، ریا بیماری های عمومی و فراگیر، ریشه کنی بی سوادی، رشد دانش و علم و افتخارات بشری برنامه داشته باشد.

امام زمان برای مبارزه با پدیده های نوظهور برنامه دارند

وی با بیان اینکه ایشان حتما برای مبارزه با پدیده های نوظهوری که اکنون وجود دارد، جریانهای فکری انحرافی و ضدامنیتی و مقابله با نظام مسلط ناعادلانه در جهان و دیکتاتورانی مانند نتانیاهو و ترامپ که جزمنطق کشتار و ناامنی ، روش دیگری ندارند، باتمام قدرت قیام میکند، ادامه داد: ایشان با برنامه  اینها را از صحنه خارج می کنند. صاحب این اندیشه بزرگ، در طول این چند قرن با همه نحله ها و ملتها، با استعداد و هوش سرشاری که خداوند به ایشان داده، تعامل داشته و همه اخبار و رویدادهای بشری را از نظر مبارکشان گذرانده اند. در عین حال با امداد غیبی، کمکهای خداوند متعال و اطلاع رسانی فرشتگان برنامه ها را پیش می برند.

امام عصر، با اعجازهایی بزرگتر، حرکتی بسیار عملی و با تضمین موفقیت خواهند داشت

نوراللهیان مطالب مطرح شده از سوی آیت الله طالقانی، شهید مطهری و مهندس بازرگان را درباره امدادهای غیبی و عصر ظهور قابل توجه عنوان کرد و افزود: امام عصر، با اعجازهایی بزرگتر از آنچه که پیامبران داشته اند، دست به حرکتی بسیار عملی و با تضمین موفقیت خواهند زد و انشالله به زودی شاهد آن روز باشیم. بر ما و حوزه های علمیه ماست که در این دوران  برای نسل جوان تحصیلکرده به صورت علمی و منطقی، موضوع ظهور امام عصر را تبیین کنیم. زیرا در بیان صحیح امر انتظار و ابلاغ به جوامع گوناگون، امروز هیچ عذری ازفرهیختگان پذیرفته نیست.

 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.