گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سرپرست معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی خبر داد:

کتاب خاطرات حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی به زودی رونمایی می شود

مجموعه دو جلدی خاطرات حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به چاپ رسیده و به زودی رونمایی می شود.

سرپرست معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی خبر از رونمایی مجموعه دو جلدی خاطرات حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی با عنوان «اخلاق و مبارزه» در روزهای آینده داد که این کتاب با همت معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی توسط انتشارات عروج به چاپ رسیده است.

علی داستانی بیرکی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد مراحل جمع آوری و تدوین خاطرات حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: خاطرات مرحوم طباطبایی حاصل 70 ساعت مصاحبه از اول آذر 88 تا مهر ماه 89  در منزل ایشان است که به صورت تصویری ثبت و ضبط، و در دو جلد تنظیم شده است.

علی داستانی

سرپرست معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی تصریح کرد: جلد اول کتاب شامل تولد تا وقایع سال های پایانی رژیم شاه شامل یازده فصل است که در طول آن خاطرات راوی(حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی) از ورود به مسائل سیاسی و تجربه اولین بازداشت و حوادث گوناگون سال های دهه چهل و پنجاه به طور مبسوط در معرض دید و مطالعه مخاطب قرار گرفته است.

وی افزود: جلد دوم شامل دیدار امام در نوفل لوشاتو و وقایع بعد از آن است. این جلد پنج فصل دارد که حوادث تاریخ ساز روزهای واپسین حکومت پهلوی و آغازین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی تا دوران غم بار عروج ملکوتی امام امت و دوران سازندگی، اصلاحات و دولت های نهم و دهم را در بر گرفته است.

داستانی در مورد اقدامات انجام شده برای مستند سازی و غنای هرچه بیشتر خاطرات دو جلدی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی گفت: نزدیک به یکصد سند که نیمی از آن مربوط به ساواک است به همراه عکس ها و تصاویر  مربوطه جمع آوری و پس از بررسی توسط کارشناسان به متن کتاب افزوده شده است.

وی تأکید کرد: بعد از تدوین نهایی خاطرات، در جلسه ای که با حضور کارشناسان معاونت پژوهشی و حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی برگزار شد، ایشان ضمن تورق و ملاحظه، محتوا و شکل اثر را مورد تأیید قرار دادند. اما به دلیل زمان بر بودن مراحل تدوین و چاپ این کتاب، چاپ آن تاکنون به طول انجامیده است.

سرپرست معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در پایان اعلام کرد: مراسم رونمایی از خاطرات دو جلدی استاد خلاق مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی به زودی در حسینیه جماران برگزار می شود.

3D-Book-a (1)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.