اختتامیه چهارمین " جشنواره ادبی یار و یادگار" عصر روز پنج شنبه هفته گذشته در سالن حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد. طی این مراسم مسئولان و معاونین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) از برگزیدگان این جشنواره با اهدای جوایزی تقدیر کردند. درهمین رابطه پایگاه اطلاع رسانی جماران مصاحبه ای با "سارا سادات باختر" نفراول بخش شعر انجام داد که آن را می خوانید:

با تشکر از شما که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید ، لطفا ابتدا خودتان را معرفی کنید و درباره اثرادبی خود توضیح دهید ؟

سارا سادات باختر هستم از شهرستان آران بیدگل اصفهان مجموعه ای درحال چاپ دارم که هنوز عنوان آن را نیز انتخاب نکرده ام کاری آیینی است و انتشارات آرام دل در حال چاپ این مجموعه است . امسال با همایش یار ویادگار و موضوعات آن آشنا شدم و آثارام را ارائه دادم .

به نظر شما چنین جشنواره هایی با مضامین مختلف چقدر درشناخت شخصیت هایی همچون امام خمینی (س) و حاج سید مصطفی خمینی به نسل جوان کمک می کنند ؟ درهمین رابطه چه پیشنهادی دارید و مخاطب امروزی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

به نظرمن موضوع امام و انقلاب در دهه اخیر بسیار مورد توجه قرارگرفته و تحت عنوان جشنواره ها و همایش های مختلف ، هنرمندان آثارشان را ارائه می دهند . ازطرفی نسل جوان امروز نیز بسیار کنجکاو است تا در مورد امام ، انقلاب بیشتر بداند . این جشنواره به من کمک کرد تا درباره امام و شهید سید مصطفی بیشتر بدانم و کتابهای مختلفی درمورد ایشان بخوانم . من دربخش نثر ادبی نیز شرکت کرده بودم اما متاسفانه جزو برگزیدگان قرار نگرفتم . ما کمتر درمورد زندگینامه شهید مصطفی خمینی پرداخته ایم . به دلیل اطلاع رسانی نامناسب من تنها یک ماه فرصت داشتم تا درباره این موضوع ها تحقیق کنم . من درباره نثرادبی نیز فعالیتهایی داشته ام و در جشنواره های مختلف حائز رتبه های مختلفی شده ام . اما باز هم می گویم به دلیل اطلاع رسانی و تبلیغات نامناسب وقت زیادی برای تحقیق درمورد زندگینامه شهید سید مصطفی خمینی نداشتم . اما در مورد شعر توانستم به موقع اقدام کنم . درعصرحاضر کارکردن و ارائه آثاری با مضامین شهید سید مصطفی خمینی بسیار حائزاهمیت است .

درهمین رابطه ابتدا در مورد اثرتان توضیح دهید و بفرمایید اثر شما چه ویژگی ای داشته که مورد تایید هیئت داوران قرار گرفته است ؟

اثرمن "پرواز سرخ "بود که به شهید سید مصطفی خمینی تقدیم شد درنماد یک سرباز بسیجی با اینکه حال و هوای سیاسی داشت ولی مقتضای این زمانه بود . "مردی ازقبیله دریا" نیز اثری بود که درباره امام بود و به ایشان تقدیم کردم . همیشه درشعرهایم از امام خمینی (س) در جایگاه دریا و ناخدا یاد می کنم .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.