سومین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار ششم اسفندماه با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف در محل سالن سوره حوزه هنری به کار خود پایان داد. این جشنواره که در یادبود حجه الاسلام و المسلمین حاج احمد خمینی یادگار حضرت امام(س) برگزار می گردد در سومین دوره خود بخش ویژه ای را نیز با عنوان بانوی انقلاب اسلامی به یادبود همسر گرانقدر حضرت امام(س) اختصاص داده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این جشنواره که با محورهای امام خمینی(س) حقیقت همیشه زنده تاریخ، انقلاب اسلامی فصل بیداری ملتها، مهر میهن، عشق ولایت و در بخش ویژه با محوریت بانوی انقلاب برگزار شد، 20 نفر در رشته های شعر، داستان کوتاه و بلند، نثر ادبی، نثر تحقیقی (مقاله) و ترانه برگزیده شدند. آن چه در پی می آید گفتگو با برگزیدگان این جشنواره است که به بیان بخشی از اهداف و انگیزه های خود پرداختند و همچنین ارزیابی خود را از نحوه اجرا و سطح جشنواره بیان کردند.
خانم زهرا ایمانی نفر اول بخش داستان
با داستان راز پدر نیز ضمن اشاره به سابقه برگزاری جشنواره افزود: من سال گذشته نیز قصد داشتم در جشنواره شرکت کنم اما متاسفانه نتوانستم داستانم را به اتمام برسانم. من نسبت به انقلاب احساس مسئولیت می کنم و به نظرم هر جوان ایرانی که احساس بکند توانایی نوشتن دارد بهتر است که دست به قلم ببرد و بنویسد.
ایمانی ضمن اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی افزود: ما جوانان به عنوان کسانی که تنها وقایع آن دوره را شنیده ایم خیلی بهتر است که احساسمان را بیان کنیم. با فراخوان جشنواره یارویادگار احساس کردم که وظیفه دارم در این باره بنویسم و خودم را در نقش یک پسر جوان قرار دادم تا بتوانم احساسم نسبت به انقلاب اسلامی را بیان کنم و از آن بسیار خوشحالم چرا که به انقلاب اسلامی و امام خمینی افتخار می کنم. اختتامیه امسال کاملا متفاوت با سال گذشته بود ودر همه زمینه ها ارتقا پیدا کرده بود و پربار بود.
شادی اصلاح نیز که رتبه دوم بخش داستان را کسب کرده است از همدان با داستان آراد در جشنواره شرکت کرده و هدف و انگیزه خود را از شرکت در جشنواره ادبی یار و یادگار این گونه بیان کرد: من همواره علاقمند بودم که بتوانم یک داستان در زمینه حضرت امام و خانواده ایشان بنویسم و با مشاهده فراخوان جشنواره علی الخصوص که اختصاص به خانواده ایشان و بانوی انقلاب همسر عزیر حضرت امام داشت این انگیزه قوی تر شد و این داستان را کار کردم و برای جشنواره ارسال نمودم و آن چیزی که برایم مهم بود صرف شرکت در این جشنواره با این موضوع بود و به هیچ وجه برگزیده شدن و حائز رتبه شدن برای من در اولویت نبود. من در سایر جشنواره ها ی داستان نویسی شرکت کرده ام اما آن چیزی که در این جشنواره من را بسیار خوشحال کرد حضور یاران نزدیک حضرت امام و خانواده ایشان علی الخصوص عروس محترم ایشان بود فضای بسیار صمیمی را فراهم کرد و باعث تمایز جشنواره از سایر مراسم های مشابه شد. شیوه اجرا و برنامه ریزی جشنواره نیز بسیار خوب بود. پیشنهادم این است که دبیرخانه جشنواره از بین آثار ارسال شده به جشنواره تعدادی را انتخاب کند و به صورت کتاب منتشر نماید که ما و سایر مخاطبین بتوانیم با آثار دیگر شرکت کنندگان نیز آشنا شویم و همچنین در قالب فیلم و نماهنگ نیز مراسم اختتامیه در اختیار مخاطبین قرار بگیرد.
مجید کعب نفر سوم بخش داستان در رابطه با انگیزه خود برای شرکت در جشنواره یار و یادگار گفت: من از ابتدای کودکی نسبت به حضرت امام خمینی احساس عشق و علاقه داشتم و آرزو داشتم از طریق شعر و مقاله و داستان احساسم را بیان کنم.علاقمندم که در سالهای آینده جشنواره با کیفیت و گستردگی بیشتر برگزار شود و من هم بتوانم در آن مشارکت کنم.
کعب افزود: به نظرم تبلیغات واطلاع رسانی در مورد جشنواره نیز باید گسترش پیدا کند تا قشر بیشتری از برگزاری چنین جشنواره ای مطلع شوند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.