بهمن جلالی که خود یکی از دارندگان بایگانی غنی از عکس های دوران قاجار است، بیش از 50 نمایشگاه عکس را در ایران و کشورهایی چون بارسلونا و پاریس برگزار کرده و مجموع عکس های او درباره 64 روز پایانی رژیم پهلوی با نام "روزگاران خون، روزگاران آتش"، مبارزات مردم ایران را نخستین راهپیمایی ها تا پیروز انقلاب اسلامی ثبت کرده است.

بهمن جلالی پیشکسوت و یکی از اساتید هنر عکاسی است بیش از چهار دهه بسیاری از رخدادهای ایران، از روزهای انقلاب تا دوران جنگ و پس از آن را در قاب دوربین خود ثبت کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بهمن جلالی که خود یکی از دارندگان بایگانی غنی از عکس های دوران قاجار است، بیش از 50 نمایشگاه عکس را در ایران و کشورهایی چون بارسلونا و پاریس برگزار کرده و مجموع عکس های او درباره 64 روز پایانی رژیم پهلوی با نام "روزگاران خون، روزگاران آتش"، مبارزات مردم ایران را نخستین راهپیمایی ها تا پیروز انقلاب اسلامی ثبت کرده است.
جلالی همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس با تلاشی خستگی ناپذیر به نقاط مختلف ایران سفر کرده و مجموعه عکس های غنی از جنگ و تاثیرات آن از خود به یادگار گذاشته است.
وی همچنین در دیگر زمینه های عکاسی و نیز عکاسی کویر آثار زیادی از خود بر جایی گذاشته است.
این استاد عکاسی که دانش آموخته رشته اقتصاد بوده و عکاسی را به صورت تجربی آموخته است، به عنوان یک کارشناس و صاحب نظر عکاسی با دیدگاه‌های مستقل و تاثیرگذارش حرف‌های زیادی برای گفتن داشت؛ حرف‌هایی که نشان از دغدغه و دلنگرانی‌های همیشگی وی برای عکس و عکاسی ایران داشت؛ صحبت‌های جلالی از تاریخ عکاسی ایران تا مسایل روز عکاسی را در بر می‌گرفت.
این استاد عکاسی بر این باور بود که هر عکس همان لحظه که گرفته می‌شود، تمام شده است، اما آن‌چه که ناتمام می‌ماند درون آن عکس است.
برخی از آثار او که به صورت کتاب در‌آمده‌اند عبارتند از: روزهای خون، روزهای آتش (با همکاری کریم امامی)، خرمشهر، کتاب عکاسی سیاه و سفید (با همکاری کریم و گلی امامی)، گنج پیدا ( عکس‌هایی از دوران قاجار) و ...
لازم به ذکر است که بهمن جلالی، عکاس و استاد عکاسی در بیست و پنجم دی 1388 در سن 65 سالگی درگذشت و مراسم تشییع پیکر وی ساعت 9 صبح روز یکشنبه بیست و هفتم دی از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. همچنین مجلس بزرگداشت این پیشکسون عکاسی، ساعت 18 تا 19/30 سه شنبه بیست و نهم دی در مسجدالرضا واقع در خیابان خرمشهر، خیابان شهید عشقیار، میدان نیلوفر برپا خواهد بود.

 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.