پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

طی دستورالعملی جدید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

پایان انحصار آگهی‌های دولتی برای رسانه‌های مکتوب

مطابق دستورالعمل اجرایی جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار آگهی‌های دولتی از انحصار روزنامه‌ها درآمد.

به گزارش پایگاه خبری جماران، مطابق دستورالعمل اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار آگهی‌های دولتی از انحصار روزنامه‌ها درآمد و از این پس می‌تواند در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری نیز منتشر شود.

در بخشی از ابلاغیه‌ جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:
 
در اجرای بند ۵ از ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تمرکز، توزیع و نشر آگهی‌های دولتی، دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی برای اجرا ابلاغ می‌شود. معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی از مشارکت مسئولانه اهالی رسانه، خانه‌های مطبوعات و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در تنظیم این دستورالعمل قدردانی می‌کند.

در این دستور العمل انواع آگهی‌های دولتی شامل ابلاغ، احضار، اخراج، اخطار، ارزیابی کیفی، استخدام، اصلاحیه، اطلاعیه، افراز، انفصال، بازخرید، تأسیس و تغییرات شرکت، تحدید حدود اختصاصی، تحدید حدود عمومی، تحریر ترکه، تسلیم سند، تملک، حراج، حصر وراثت، خرید، دادنامه، دعوت، شناسایی، فراخوان، فقدان سند، مزایده، مفقودی، مناقصه، نقل و انتقال، و نوبتی است. 

همچنین بر اساس ماده2 -کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی (شامل شهرداری ها و شرکت های تابعه آنها مادام که بیش از 50 %سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری ها باشد، هلال احمر، کمیته ملی المپیک، سازمان تامین اجتماعی و ...) نهادهای انقلابی، شرکت های دولتی (شرکت هایی که بیش از 50 %سرمایه آنها متعلق به دولت است) و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، مکلف هستند انتشار آگهی های خود را صرفاً از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفارش دهند.

این وزارت‌خانه نیز با در نظر گرفتن اهداف مورد نظر از انتشار آگهی، اهداف و موضوع فعالیت دستگاه‌ها، نوع مخاطبان، میزان فراگیری انتشار، عدالت و عدم تبعیض ناروا، در حمایت از رسانه‌ها و رتبه نشریات، آگهی‌های مذکور را توزیع می‌کند.

بر اساس ماده 12 - دستگاه ها می توانند آگهی خود را از طریق اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، به خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری دارای مجوز سفارش دهند. در این صورت، براساس جدول زیر و نرخ‌نامه، مبلغ آن‌را محاسبه و پرداخت می‌کنند.

2019-05-21 (2)

متن کامل دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی، در لینک زیر قابل دریافت و مشاهده است:‎

 

دانلود dastur
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.