حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی ​تولیت آستان قدس رضوی ایستادگی در برابر مستکبران و پیروزی نهایی حق بر باطل را آموزه هجرت تمدن ساز امام رضا(ع) دانست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در هشتمین اجلاسیه‌ بین‌المللی مجاهدان‌ در غربت که امروز شنبه یکم مهرماه، در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی که زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا اجرش کمتر از شهادت نیست، در خصوص اهمیت برگزاری این اجلاسیه در حرم مطهر رضوی گفت: اهمیت برگزاری اجلاسیه‌ای برای تجلیل از مقاومت و ‌مجاهدان فی‌سبیل‌الله در کنار مرقد امام هشتم(ع) از آن جهت است که تمام زوایای زندگی نورانی امام رضا(ع) تجلی از مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران و به معنایی یک زندگی انسانی و اسلامی بود.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) تهدیدهای حکومت عباسی را به فرصت تبدیل کردند، ابراز کرد: امام علی بن موسی الرضا(ع) با هوشمندی، تهدید‌های مامون عباسی که به هوشیاری شهرت داشت را به فرصت تبدیل کردند؛ حضرت ثامن الحجج(ع) به تنهایی در برابر تمام توطئه‌های ظالمانه خلافت عباسی ایستادند، مقاومت کردند و در نهایت پیروز شدند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه یکی از درس‌هایی که حضرت امام رضا(ع) در هجرت تمدن ساز خود از مدینه تا مرو به بشریت آموختند، مقاومت در برابر ظالم و پیروزی جریان حق بر باطل بود؛ تصریح کرد: امام رضا(ع) در هر فرصتی مقاومت در برابر ستمگر را از دست نمی‌دادند؛ لذا مراسم تجلیل از شهدای مقاومت باید در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه مجاهد فی‌سبیل‌الله در همه نقاط کره زمین متعلق به خداوند و بندگان با ایمان خداوند است؛ لذا مجاهدان فی‌سبیل‌الله در هیچ کجا و هیچ زمانی غریب نیستند، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، تجلیل و تقدیر از شخصیت‌هایی که در کشورهای اسلامی در مقابل استکبار مبارزه و جانفشانی کردند، تعظیم شعائر اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین «ایمان» و «مجاهدت» را دو ویژگی حیاتی برای تحقق مقاومت و پیروزی در مقابل استکبار دانست و با اشاره به جنگ 6 روزه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: حزب الله لبنان به برکت «ایمان» و «مجاهدت» بود که توانست 33 روز در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت و برای نخستین بار اسراییل را وادار به عقب نشینی از جنوب لبنان کند.

گفتنی است؛ هشتمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان درغربت» به میزبانی مشهد مقدس و با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور جهان در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.