هفتمین نشست ادبی «نگارستان» با حضور انجمن های ادبی استان و با محور یت تجلیل از استاد فرزانه مصطفی هادوی متخلص به شهیر اصفهانی در نگارستان امام خمینی(س) برگزار شد.

مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) اصفهان در راستای اهداف هنری و ادبی خود هفتمین نشست ادبی «نگارستان» را  با حضور انجمن های ادبی استان و با محور یت تجلیل از استاد فرزانه مصطفی هادوی متخلص به شهیر اصفهانی برگزار کرد.

به گزارش جماران، مهدی بنکدار، مدیر  مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (س) اصفهان، در این مراسم  گفت: بحث ادبیات و هنر در آئیین، مذهب و ملیت ما ریشه دارد و اهل ادبیات  با دو بال احساس و عقل  توانسته اند همچون حضرت امام  خمینی(س) به قله های انسانیت و کمال دست یابند.

وی با اشاره به گسست نسلی ایجاد شده بین جوانان و اساتید، افزود: اساتید و بزرگان فرهنگ و هنر باید به فکر نسل های آینده باشند و با ترویج این گونه نشستها و آموزش جوانان این شکاف نسلی را از بین ببرند.

بنکدا در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات استاد هادوی قدردانی و برگزاری این مراسم را توفیقی کوچک در راستای پاسداشت از پیشکسوتان عرصه هنروادبیات دانست و بر تداوم اینگونه برنامه تأکید کرد.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر حمید رضا قانونی از اساتید دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان با موضوع «عرفان در شعر معاصر؛ با توجه به دیدگاه های عرفانی امام خمینی(س)» و اشعار عرفانی ایشان و جایگاه و ریشه های عرفان از گذشته تاکنون و همچنین اشعار عرفانی شعرا در دوره های مختلف  مطالبی را بیان کرد.

در ادامه و پس از شعرخوانی شاعران در بخش پایانی مراسم از زحمات  استاد مصطفی هادوی تجلیل به عمل آمد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.