با حضور مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان و اعضای شورای سیاستگذاری تئاتر و نمایشنامه نویسی و همچنین برگزیدگان گروه های تئاتر صحنه ای و خیابانی سومین جشنواره تئاتر و نمایش نامه نویسی روح الله، جلسه توجیهی در راستای بالا بردن کیفیت نمایش ها از نظر محتوا و تکنیک در نگارستان امام خمینی (س) برگزار شد.

جلسه توجیهی برگزیدگان گروه های تئاتر صحنه ای و خیابانی سومین جشنواره تئاتر و نمایش نامه نویسی روح الله، در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش جماران، مهدی بنکدار، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان و رئیس شورای سیاستگذاری  جشنواره تئاتر روح الله، در این نشست ضمن تشکر از حضور و استقبال هنرمندان از این جشنواره،  بر خاص بودن و موضوعی بودن جشنواره تئاتر روح الله و لزوم توجه به اهداف جشنواره  و ارائه آثار فاخر در سطح ملی تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های استان اصفهان برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، افزود: هر رویداد فرهنگی که ریشه در آئین و دین داشته باشد و ماهیت ملی و ریشه های تاریخی و مذهبی این کشور را برای عموم مخاطبین بیان کند، لاجرم در ذیل تفکر حضرت امام قرار می گیرد .

بنکدار هدف امام خمینی(س) را رسیدن انسان به مقام انسان کامل دانست و تصریح کرد: مهمترین وجه امام این است که در سیاست، فلسفه و اخلاق ورود کردند و گاها به نظر می رسد که اینها با هم متضاد هستند. اما همه اینها ذیل این است که یک انسان والا، یعنی انسانی که به مقام الهی نزدیک باشد و انسان کامل تربیت شود.

وی ادامه داد: هنر و فرهنگی که بتواند یک پله مخاطب را به آن مقام انسان کامل نزدیک و تحول و احساسی ایجاد کند، مثل روح می ماند که کالبد این جامعه را زنده می کند، بنابر این هر رویداد فرهنگی و هنری که در ذیل این بحثی که ذکر شد تعریف شود در چهارچوب اندیشه و تفکر امام خمینی(س) قرار می گیرد و ما در موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) موظف هستیم از آن حمایت کنیم و وظیفه خود می دانیم که همه امکانات وظرفیت ها را برای شکل گیری این فرهنگ به کار گیریم تا این فرهنگ پویا و با نشاط، تأثیر خود را در جامعه به نحو احسن داشته باشد.

در ادامه این جلسه هوشنگ جمشیدیان، دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر روح الله، نیز نکاتی را در مورد رعایت قوانین، اصول حرفه ای و شرعی و پایبندی به تعهدات  نسبت به اجراهای اصلی بیان کرد.

در پایان جلسه هنرمندان در خصوص موضوعات مختلف جشنواره با مدیر مؤسسه و اعضای شورای برگزاری سومین جشنواره تئاتر روح الله تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است، اختتامیه سومین جشنواره تئاتر و نمایش نامه نویسی روح الله که مقرر بود در اسفند 1398 برگزار گردد و به دلیل شیوع بیماری کرنا به تعویق افتاد، نیمه اسفند 1400 در اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.