به گزارش ایرنا، زهره محقق که فیلم مستند «برسد به دست آقای بنان» را کارگردانی کرده و فیلمش با حضور خودش در سینما سلام اقلید، اکران شد گفت:این فیلم مستند دانشجویی مستقل است که در سال 1392 ساخته شد و به مدت سه سال در نوبت مجوز از سینمای هنر و تجربه بود.
وی در مصاحبه با ایرنا افزود: این مستند امسال مجوز گرفت و آن را با هزینه شخصی خودم ساخته ام.
محقق گفت: بیشتر تمایل دارم مستندهای داستانی بسازم تا اینکه به سینمای داستانی بپردازم.خیلی از موضوعاتی که در سینمای داستانی امکان پرداخت آن وجود ندارد و یا نمی‌توان به خوبی به آن پرداخت در سینمای مستند می‌توان بهتر نمایش داد و نتیجه بهتری گرفت.
وی عدم شناخت کافی از سینمای مستند در بین مردم و مسئولان را نگران کننده خواند.
این مستندساز اقلیدی گفت: در حال حاضر ورود و ماندن در سینما بیشتر به روابط بستگی دارد تا ضوابط، اگر ضوابط به جای روابط حاکم شود بسیاری از مشکلات سینما حل خواهد شد و خیلی از افرادی که امروزه فیلم های پرفروشی دارند حذف می شوند و افراد شایسته به سینما برمی‌گردند و به جهت کیفیت برتر فیلم ها، مردم با استقبال بیشتر به سینما می روند.
محقق بیان کرد: از مسئولان تقاضا دارم با حمایت بیشتر خود از هنر به ویژه در شهرستان ها کاری کنند که سینما از مرکزیت خود در تهران خارج شود و در شهرستان‌ها هم گسترش یابد.
وی ادامه داد: خیلی از استعدادهایی که امکان آمدن به تهران را ندارند می توانند در همان شهرستان به کار خود بپردازند و این سبب رشد و شکوفایی استعدادها می شود.
محقق با بیان اینکه منظور از گسترش امکانات درسینما، صرفا امکانات فنی نیست افزود: حضور افراد برجسته و شناخته شده سینما در نقاط مختلف کشورمی‌تواند در بهبود صنعت سینما موثر باشد.
زهره محقق دانش آموخته کارشناسی سینما از دانشگاه هنر تهران است و مستندهای پوئن 25، صادره از مینودشت، عاشقانه ها و سوت را ساخته است و همچنین ترانه سرایی آلبوم ' درهم' رضا یزدانی را نیز برعهده داشته است.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
9772 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.